سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اخذ گواهی مهارت پخت برای نانوایان الزامی شد

علاوه بر اخذ گواهی بهداشت، گواهی مهارت پخت نیز برای نانوایان چهارمحال و بختیاری الزامی شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ ذبیح الله غریب مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در نشست کارگروه تنظیم بازار استان، از الزامی شدن اخذ گواهی مهارت پخت علاوه بر گواهی بهداشت برای نانوایان استان خبر داد.
 
وی گفت: تا یک ماه آینده، دوره آموزشی دریافت گواهی مهارت پخت نیز برای کارکنان کلیه واحد‌های نانوایی در استان برگزار خواهد شد.

غریب با بیان اینکه ۷۷۸ نانوایی دولتی پز در سطح چهارمحال و بختیاری مشغول به فعالیت است افزود: در نیمه نخست امسال از ۳۱ هزار و ۸۲۱ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی، ۵ هزار و ۸۰۰ مورد ویژه نانوایی‌ها بود که منجر به کشف ۱۹۹ مورد تخلف و تشکیل ۱۷۶ پرونده به ارزش ۱۴۰ میلیون و ۷۷۵ ریال گردید.
 
دبیر کارگروه تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ۱۴ درصد این تخلفات مربوط به گران فروشی، ۲۱ درصد کم فروشی، ۱۶ درصد عدم درج قیمت، ۳۰ درصد عدم رعایت نکات بهداشتی، ۳ و نیم درصد آزاد فروشی و ۲۰ درصد سایر تخلفات بود.

غریب، میانگین سرانه آرد مصرفی در شهر‌ها را ۶ و یک دهم و در روستا‌ها را ۹ و چهار دهم کیلوگرم بیان و اضافه کرد: امسال ۶۷ هزار و ۵۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان با قیمت هر کیلوگرم ۱۳ هزار ریال خریداری شد که به علت خشکسالی نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۴ درصد کاهش داشته است.

وی گفت: کلیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی‌های کارگری و کارمندی در استان می‌توانند گوشت گرم مرغ را به ازای هر کیلوگرم ۵۸ هزار ریال از طریق پشتیبانی امور دام تأمین نمایند.

در این نشست، چهار مورد از مصوبات نشست قبل مربوط به مراکز گردشگری و همچنین موضوعات مرتبط با کشتارگاه‌ها و رصد قیمت مرغ و گوشت بررسی شد.

انتهای پیام/خ

الزام اخذ گواهی مهارت پخت برای نانوایان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.