سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی 3 دستگاه آزمایشگاهی در دانشکده داروسازی بندرعباس

رییس دانشکده داورسازی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت:3 دستگاه آزمایشگاهی در دانشکده داروسازی بندرعباس نصب و اره اندازی شد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،صفا رییس دانشکده داورسازی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از نصب و راه اندازی 3 دستگاه کروماتوگرافی با طیف سنج جرمی، کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا و جذب اتمی در آزمایشگاه آنالیز دستگاهی دانشکده داروسازی بندرعباس خبر داد.

 وی افزود: هر یک از دستگاه هابرای ارتقاء سطح آموزشی و پژوهشی دانشجویان و انجام تحقیقات و مطالعات در علم داروسازی است.

رییس دانشکده داورسازی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به کاربرد هر یک از دستگاه های موجود در این دانشکده گفت: دستگاه GC/mass از دو قسمت GC (کروماتوگرافی گازی) و Mass (طیف سنج جرمی) تشکیل شده است.

صفا افزود:این دستگاه برای شناسایی و تعیین مقدار اجزای موادی است که حالت فرّار دارند و یا به واسطه ترکیب با برخی واکنشگرها یا حلال های خاص، امکان فرّار بودن می یابند.

وی گفت: دستگاه Atomic absorption (جذب اتمی) برای تجزیه ترکیبات فلزی و همچنین محاسبه غلظت عنصر مجهول در محلول استفاده می شود.

رییس دانشکده داروسازی بندرعباس افزود:دستگاه مورد نظر از دقت، صحت، تکرارپذیری و سرعت بالایی برخوردار است.

صفا با بیان اینکه دستگاه HPLC (کروماتوگرافی مایع با عملکرد بالا) برای جداسازی مواد گونه ای غیر فرّار در زمینه های مختلف کاربرد دارد، گفت: کروماتوگرافی مایع با عملکرد بالا، مهم ترین و متداول ترین روش کروماتوگرافی است.

وی با اشاره به انتقال یک قطعه بند ناف جنین از بیمارستان خلیج فارس به دانشکده داروسازی بندرعباس،افزود: جداسازی سلول های بنیادی مزانشیمی از این بافت، در آزمایشگاه کشت سلول فعال شد.

انتهای پیام/ف

راه اندازی دستگاه آزمایشگاهی در دانشکده داروسازی بندرعباس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.