سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در حاشیه نشست هیئت دولت:

محمودی: صحبت‌هايى با اردكانيان برای تصدی وزارت نیرو شده است

سرپرست وزارت نيرو گفت: صحبت‌هايى با رضا اردكانيان برای تصدی وزارت نیرو شده است.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ستار محمودی سرپرست وزارت نيرو در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: اکنون در ابتدای سال آبی و زراعی به سر می‌بریم و شرایط به نسبت این ماه خوب بوده است.

وی افزود: سازمان هواشناسی پیش‌بینی‌هایی انجام داده که برای یک ماه آینده قابل اتکاء است. طبق گزارش این سازمان وضعیت فعلی متعادل و مشابه سال قبل است.

کاهش دو میلیارد متر مکعب ظرفیت سدهای کشور

محمودی در ادامه با اشاره به وضعیت ظرفیت سدهای کشور گفت: ظرفیت سدهای کشور دو میلیارد متر مکعب کمتر از سال گذشته آب ذخیره شده دارند اما در شرایط موجود با توجه به مصارف، با تنگنای خاصی روبه رو نیستیم.

سرپرست وزارت نیرو درباره استفاده از آب و منابع آب‌های کشور خاطرنشان کرد: اکنون بیشترین مقدار مصرف آب از آبهای زیرزمینی است، به طوری که 63 الی 64 درصد از منابع آب، از آب‌های زیرزمینی استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: اکثر شهرها در مصرف آب به منابع آب‌های زیرزمینی وابسته هستند، اما به دلیل خنک شدن آب و هوا میزان مصرف آب کاهش یافته،
به هرحال محدودیت منابع آب واقعیتی است که باید مراقبت‌های مصرف را مورد توجه قرار دهیم.

محمودی خاطرنشان کرد: در حال حاضر وارد تعمیر و نگهداری تأسیسات آبی و برقی شده‌ایم و در تلاشیم اقداماتی انجام دهیم که برای فصل پرمصرف آب و برق سامانه‌ها را آماده کنیم.

سرپرست وزارت نیرو با اشاره به انتخاب و معرفی وزیر نیرو گفت: در حال حاضر صحبت‌هایی با اردکانیان درباره تصدی وزارت نیرو انجام شده است و باید ببینیم در آینده چه پیش خواهد آمد.

وی همچنین درباره بارور کردن ابرها اضافه کرد: این موضوع به عنوان امری پژوهشی و صنعتی و اجرایی حدود 10 سال در حال انجام است، امسال هم برنامه‌هایی در این زمینه وجود دارد اما برای اجرای این طرح طبیعتا مناطقی که با تنگنا روبه رو هستند باید مورد توجه قرار گیرد.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.