سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علی‌اکبری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

هنوز نتوانسته‌ایم فیلم عاشورایی فاخر بسازیم

تهیه‌کننده سینما مدیریت نامناسب فرهنگی را یکی از عوامل مهم نبود فیلم‌های عاشورایی فاخر بر پرده سینمای کشور دانست.

محسن علی‌اکبری تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در مورد نبود فیلم‌هایی با مضمون عاشورا و واقعه کربلا بر پرده سینماهای کشور، در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: متأسفانه هنوز در سینما نتوانستیم در مورد موضوعات دینی فیلم فاخر بسازیم. نه فقط با مفاهیم عاشورا و واقعه کربلا بلکه در تمام مضامین دینی کم کاری کرده‌ایم. از طرف دیگر زمانی که این فیلم‌ها ساخته و اکران می‌شوند، با بی‌مهری صاحبان سینما مواجه می‌شوند و کسانی که می‌خواهند فیلم ارزشی بسازند، دلسرد می‌شوند. الان در ماه محرم‌الحرام هستیم، اما روی پرده سینما هیچ فیلمی با موضوع امام حسین (ع) و واقعه عاشورا وجود ندارد.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «استرداد» ادامه داد: احساس می‌کنم بخشی از این موضوع مربوط به مدیریت کلان کشور است و امیدواریم با برنامه‌ریزی درست، 10 درصد تولیدات سینما به مباحث دینی بپردازد. به عنوان نمونه با موضوع تقوا ما فیلمی نداریم و در کشوری که مدعی فرهنگ اسلامی هستیم، فیلمی با این مضمون وجود ندارد. این آفت سینمای کشور است.

تهیه‌کننده سریال «مریم مقدس» در ادامه افزود: سوژه‌هایی مثل کربلا هم هزینه بالایی دارند و هم حاشیه‌ساز هستند. ما می‌توانستیم امسال با تولید یک فیلم مناسب فرهنگ عاشورا را بر پرده سینما نمایش دهیم. امیدوارم در سال جاری از این تولیدات داشته باشیم.

علی‌اکبری در پایان خاطرنشان کرد: البته در این امر دولت و صاحبان سینما باید به کمک فیلمساز بیایند و در اکران کمک کنند. ما هنرمند دغدغه‌مند در این عرصه زیاد داریم اما حمایت کم است. من با احترام به همه سینماداران می‌گویم که قرار نیست، سراسر سال فیلم‌های کمدی اکران شود. به هرحال زمانی هم سینماداران باید از منافع خود بگذرند و فکر ارزش‌ها باشند. ان شاءالله با همکاری هم این تولیدات را افزایش دهیم.

 

انتهای پیام/

 

اظهار نظر تهیه کننده استرداد درباره کم‌کاری سینمای ایران مضامین عاشورایی

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.