سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بلومبرگ خبر داد:

هیلی در پی سنجیدن نظر متحدان آمریکا در قبال راهبرد واشنگتن درباره ایران است

«نیکی هیلی» قصد دارد در جلسه امروز شورای امنیت، سطح حمایت متحدان آمریکا را از راهبرد ضدایرانی واشنگتن ارزیابی کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ بلومبرگ نوشت «نیکی هیلی»، سفیر آمریکا در سازمان ملل، قصد دارد در جلسه امروز شورای امنیت توجه جامعه بین الملل را بر روی اقدامات ایران در خاورمیانه متمرکز کند. وی محور سخنان خود را «اوضاع در خاورمیانه» قرار داده است که نخستین آزمون جدی برای ارزیابی نظر متحدان آمریکا در قبال راهبرد جدید «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، علیه ایران است.

سفیر آمریکا در سازمان ملل مایل است بداند کدامیک از اعضای شورای امنیت با نظر ترامپ مبنی بر اعمال فشار بیشتر بر ایران به دلیل نقش منطقه ای این کشور، موافق هستند و از سوی دیگر آیا نظر مخالف آنها می تواند به منزوی شدن آمریکا منتهی شود یا خیر.

این در حالیست که دستور جلسه امروز شورای امنیت درباره موضوع صلح خاورمیانه و چگونگی حل بحران سیاسی میان رژیم صهیونیستی و فلسطین، تنظیم شده است.

این نخستین جلسه عمومی شورای امنیت پس از امتناع ترامپ از تایید پایبندی ایران به توافق هسته ای محسوب می شود و هیلی تلاش می کند نظر موافق دیگر اعضای شورای امنیت را با واشنگتن هم سو کند. ترامپ در توجیه رد پایبندی ایران به برجام مدعی شده بود این توافق نتوانسته است منافع امنیت ملی آمریکا را تامین کند. وی تهدید کرده است اگر طرفین امضاکننده توافق، «نقص‌ها»ی آن را برطرف نکنند، آمریکا از برجام خارج خواهد شد.

با وجود انتقادهای شدید ترامپ از برجام، دیگر متحدان آمریکا اعلام کردند از توافق هسته ای حمایت می کنند و خواستار پیگیری آن هستند. موافقان برجام تاکید دارند آژانس بین المللی انرژی اتمی تعهد ایران به مفاد توافق را تایید می کند و برنامه هسته ای ایران به موجب برجام محدود شده است؛ به همین دلیل آنها دلیلی برای لغو برجام نمی بینند.

«اولوف اسکوگ»، سفیر سوئد در سازمان ملل، در این باره گفت: از زمانیکه ترامپ بر ضد ایران سخنرانی و تهدید به لغو برجام کرد، نظر هیچکدام از کشورهای اروپایی درباره این توافق تغییر نکرده است. موضوع تنش ها در خاورمیانه باید روی روند صلح متمرکز باشد و نه توافق هسته ای. برجام با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل تایید شده و کاملا روشن است در چه جایگاهی قرار دارد. اتحادیه اروپا مصمم است از برجام در جایگاه یک ستون کلیدی از معماری غیرنظامی بین المللی حمایت کند.

«فرانسوا دلاتر»، سفیر فرانسه در سازمان ملل، اعلام کرد این کشور به همراه آلمان ترجیح می دهد در جلسه امروز به جای تمرکز بر ایران، روی موقعیت کنونی فلسطین و اسرائیل متمرکز باشد.

وی در ادامه افزود: این یک فرصت مناسب برای رسیدگی به اوضاع خاورمیانه است. ما خواستار تمرکز بر موضوع صلح خاورمیانه هستیم. باید بر روی ملزومات رسیدن به صلح و آنچه باید انجام دهیم، متمرکز شویم. موضوع شهرک سازی ها را به بحث بگذاریم. اما نمی توانم بگویم در جلسه امروز به غیر از موضوع صلح خاورمیانه درمورد هیچ موضوع دیگری صحبت نخواهم کرد.

 

انتهای پیام/

هیلی در پی ارزیابی رویکرد دیگر کشورها در قبال ایران است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۵۸ ۲۶ مهر ۱۳۹۶
جنگ زنونه شده هیلی علیه موگرینی
ناشناس
۱۵:۵۹ ۲۶ مهر ۱۳۹۶
مثل اینکه جنگ شده هیلی علیه موگرینی