سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برنامه ریزی برای بهبود معتادان در کشور

معاون پارلمانی و حقوقی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برنامه‌ریزی برای بهبود یک میلیون و ۴۳۲ هزار معتاد کشور خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛جمشید تقی زاده  در نشست شورای اداری دستگاه های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ایلام بیان کرد: برنامه ها و بسته های حمایتی اجتماعی برای گروه های هدف نظیر کودکان و زنان بد یا بی سرپرست، معلولان، معتادان از برنامه های این وزارتخانه به منظور بهبود آسیب های اجتماعی است.

معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی اظهارکرد: بر اساس این برنامه بهبود معتادان به میزان یک میلیون و ۴۳۲ هزار و ۴۹۶ نفر، حمایت از کودکان به تعداد هفت هزار و ۶۰۰ نفر و کنترل افزایش طلاق به میزان ۱۷۶ هزار و ۱۱۹ نفر جزو راهبردهای این وزارتخانه است.

استان ایلام دارای سه هزار و ۲۸۵ تعاونی ثبت شده است

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام نیز در این شورا افزود: در بخش تعاون و در ۶ ماهه نخست امسال ۲۱۳ تعاونی مورد بازرسی مالی و حسابرسی قرار گرفته و ۹ هزار و ۵۴۰ نفر ساعت دوره های آموزشی برگزار شده است.

شکرالله شیرخانی با بیان اینکه در بخش کارآفرینی و اشتغال نیز حمایت های صورت گرفته است، اضافه کرد: در راستای الگوی توسعه مشاغل خانگی از ۵۰ نفر حمایت مالی صورت گرفته و ۴۸ مجوز نیز در این راستا صادر شده است.

وی ادامه داد: کارگران گروه های کار و واحدهای نمونه، برخورداری هزار و ۹۰۹ نفر از کارگران از تسهیلات رفاهی، تفریحی و زیارتی و آموزش ۱۵۷ کارگر در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

شیرخانی اعلام کرد: استان ایلام دارای سه هزار و ۲۸۵ تعاونی ثبت شده است که از این میزان یک هزار و ۴۶۱ فعال است، اگر از ظرفیت سه هزار و ۲۸۰ تعاونی در استان ایلام استفاده شود زمینه اشتغال ۲۳ هزار شهروند در استان ایلام فراهم می شود.

انتهای پیام/ د

برنامه ریزی برای بهبودیک میلیون و ۴۳۲ هزار معتاد کشور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.