سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصغری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد:

پرداخت 40 درصد مطالبات شرکت‌های دارویی

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: بخشی از بدهی وزارت بهداشت در حوزه دارو به مبلغ 1300 میلیارد تومان به بیمه‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی پرداخت شد.

غلامرضا اصغری رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد:  به تازگی بخش قابل توجهی از بدهی وزارت بهداشت  به بخش دارو پرداخت شد و  1300 میلیارد تومان در این خصوص تامین و در اختیار بیمه‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گرفت  مبلغی که  پرداخت حداقل 40 درصد از کل مطالبات  بخش دارو  را در بر می گیرد . 

تهدید چرخه تولید دارو با پرداخت نشدن مطالبات بیمارستان‌ها از سوی بیمه ها

وی با اشاره به چرخه بدهی بیمارستان‌ها به بخش دارو گفت: در واقع بیمارستان‌ها از بیمه‌ها طلب کارند و صندوق بیمه هم برای پرداخت به موقع بدهی هایش به مراکز درمانی ورودی کافی ندارد. بنابر این در چنین شرایطی بیمارستان‌ها به شرکت‌های پخش دارو بدهکار می مانند و این شرکت ها نیز به تولید کنندگان دارو بدهکار می شوند  و در نهایت شرکت های تولید دارو به علت نداشت پول کافی و پرداخت نشدن به موقع مطالباتشان به تولید کنندگان مواد اولیه داروسازی بدهکارتر می شود ، موضوعی که بخوبی نشان می دهد که پرداخت نشدن به موقع مطالبات بیمارستان‌ها از سوی بیمه ها چگونه چرخه تولید دارو و حتی تجهیزات را در کشور به شدت تحت تاثیر قرار می دهد . 

رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت ادامه داد: یکی از جنبه‌های مهم اقتصاد مقاومتی  تولید داخلی، تقویت و حمایت از چرخه داروسازی داخلی است  بنابر این علاوه بر توجه بیش از پیش به پرداخت به موقع مطالبات در چرخه تولید و توزیع دارو چه در داروخانه‌ها و چه مراکز درمانی، تجویز منطقی دارو نیز باید  مورد توجه قرارگیرد.

اصغری در خصوص تجویز منطقی دارو ، یادآور شد : علاوه بر بخش داروهای  او.تی سی و روتین فروشی در داروخانه باید نسخه های تجویز دارو نیز منطقی‌تر شود برای مثال، تعداد اقلام دارویی دقیقا برای بیماری مورد نظر مشخص و به میزان دقیق تجویز شود و از تجویز سایر پروتکل های خارج از داروی ویژه درمان آن بیماری اجتناب شود . 

 

انتهای پیام/

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.