سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوسف به عنوان نخستین شهر در استفاده از پارچه سنتی ثبت جهانی می‌شود

شهرستان خوسف به عنوان نخستین شهر جهان در استفاده از صنایع دستی و پارچه سنتی (تون بافی) ثبت جهانی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ محمد شفیعی فرماندار شهرستان خوسف ظهر امروز در شورای اداری گفت : پیگیر هستیم تا شهرستان خوسف به عنوان نخستین شهر جهان در استفاده از صنایع دستی و پارچه سنتی (تون بافی) ثبت شود و در این راستا کارگاه و نمایشگاه میراث فرهنگی نیز آماده شده تا در معرفی بیشتر این صنعت تلاش شود.


وی با اعلام اینکه شهرستان خوسف در زمینه جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی پیشرو است گفت: اقدمات خوبی در جذب سرمایه گذاران بومی و خارجی در بخش معادن، کارخانه‌های شمش چدن و فولاد، الیاف صنعتی، فرآوری کشاورزی، کارخانه شیر، برق خورشیدی، کشتارگاه و غیره انجام شده و با پیگیری‌های زیاد اعتبار 210 میلیون تومانی اشتغال شهرستان را افزایش داده‌ایم.


شفیعی با انتقاد از کمبود نیرو و تکمیل نشدن چارت سازمانی برخی ادارات افزود: بعضی ادارات و نمایندگی‌های شهرستان با یک نیرو اداره می‌شود و باید جوابگوی ارباب رجوع باشد که نیاز است مسئولان استان در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشند.


فرماندار شهرستان خوسف از مدیران شهرستان خواست تا در مدت 10 روز سه طرح اقتصاد مقاومتی را به فرمانداری اعلام کنند تا به استانداری اعلام شود.
انتهای پیام/ک

خوسف نخستین شهر جهان در استفاده از صنایع دستی و پارچه سنتی 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.