سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سالاری در صحن شورای شهر تهران:

تغییر کاربری املاک مسکونی باعث شب مردگی در شهر شده است

عضو شورای شهر تهران گفت: تغییر کاربری املاک از مسکونی به تجاری باعث شب مردگی و ایجاد محیط ناامن شهری می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد سالاری عضو شورای شهر تهران در چهاردهمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز(سه شنبه) برگزار شد، در بررسی مصوبه تقسیط و اخذ مطالبات شهرداری اظهار کرد: در بررسی این مصوبه تثبیت کاربری ها برابر با تخلف است.

وی افزود:کسی که در دریافت پروانه ساخت مشکل دارد و نمی‌تواند پارکینگ و ایمنی ساختمان را تامین کند، نسبت به تغییر کاربری ملک خود از مسکونی به تجاری اقدام می‌کند که در اینجا چند تخلف رخ می‌دهد، اول اینکه ملک مسکونی را به تجاری تبدیل کرده و دوم اینکه پارکینگ را تامین نکرده است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: حال چرا ما باید به شخصی که راه قانونی را طی می کند، 23 درصد تخفیف تشویقی بدهیم و به شخصی که قانون را دور می‌زند و ملکی را تغییر کاربری می‌دهد، 35 درصد تخفیف بدهیم؟ چرا که این طرح مخالف مصوبه نجفی شهردار تهران است.

سالاری افزود: شهردار تهران تاکید کرده است که شهرداری‌های مناطق تمام آرای ماده صد را عملیاتی کنند و حتی وارد شور نشوند.

وی گفت: این شورا می خواهد با تصویب مصوبه ای به کسانی که نمی توانند اصول معماری و شهرسازی ساختمانی را تامین کنند 35 درصد تخفیف بدهد، اما به افرادی که راه قانونی را طی می کنند،23 درصد تخفیف بدهد.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: اگر سازمان آتش نشانی ایمنی ساختمان و پارکینگ را بتواند تایید و تامین کند، با این طرح موافق هستم، اما چون این موارد تامین نمی شود، بنده با این مصوبه مخالفت می کنم.

وی افزود: تثبیت املاک مسکونی که تجاری شده اند باعث شده که در منطقه 6 شب مردگی رخ دهد، یعنی مردم ترجیح می دهند که منزل مسکونی خود را به ملک تجاری تبدیل و در جای دیگری زندگی کنند و در نتیجه این موضوع باعث ایجاد محیط ناامن شهری می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.