سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد 35 درصدی دانش آموزان شرکت کننده در مسابقات ورزشی

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش کشور گفت: تعداد نفرات شرکت کننده در مسابقات ورزشی تابستان 96 دانش آموزان کشور نسبت به مدت مشابه پارسال 35 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهرزاد حمیدی، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش کشور عصر دیروز در جمع کارشناسان حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به تغییر رویکرد ها و اجرای سیاست مدرسه محوری  گفت: اعتبارات تربیت بدنی در دولت تدبیر و امید 24 برابر شده است.

وی افزود: در راستای استعداد یابی و شناسایی استعداد های ورزشی دانش آموزان، 68 رویداد ورزشی در تابستان 96 در سراسر کشور برگزار شده است.

حمیدی تصریح کرد: مدرسه محوری، کیفیت بخشی، برنامه محوری، علمی گرایی، اخلاق مداری و مشارکت جویی مهمترین رویکردهای ما در معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش هستند.

وی اظهار کرد:  المپیاد درون مدرسه ای با محوریت مدرسه بهترین بستر برای جذب مشارکت اولیا، مربیان، آموزگاران و دبیران در فعالیت های ورزشی است.

حمیدی یادآور شد: در راستای احیای درس تربیت بدنی و رونق فعالیت های پرورشی ابلاغ بیش از 40 هزار مربی پرورشی به مربی تربیت بدنی و پرورشی تغییر یافته است.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته ابلاغ  بیش از 40 هزار مشاور تحصیلی نیز به مشاور پیشگیری و تحصیلی تغییر می یابد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: جلب مشارکت های مردمی در راستای کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و پرورشی ضروری است.

حمیدی از هیئت ورزشی به عنوان نمونه ای موثر از سازمان دانش آموزی در فعالیت های تربیت بدنی نام برد و افزود: باید هیئت ورزشی دانش آموزان در افق آینده در آموزش و پرورش نهادینه شود.

وی  با بیان اینکه برای دفاع از کشور باید نوجوانان و جوانان کشور توانمند شوند تا 20 میلیون موشک انسانی توانمند در برابر دشمن آمادگی لازم را داشته باشند، تصریح کرد: با توجه به اینکه دانش آموزان در طول تحصیل خود فقط 320 ساعت در کلاس های تربیت بدنی شرکت می کنند توجه به کلاس های فوق برنامه تربیت بدنی در مدارس ضروری است.

انتهای پیام/ب

سفر معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش به کرمان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.