سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازگشت ۳۵ هکتار به چرخه تولید کشاورزی فریدونکنار

۳۵ هکتار از زمین‌های بلاکشت به چرخه تولید کشاورزی فریدونکنار بازگشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمدرضا ضیایی مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار گفت: با انجام دهگردشی‌ها و بررسی کارشناسان جهاد کشاورزی در این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون ۴۹ هکتار از اراضی بلاکشت شناسایی شد.

وی افزود: با پیگیری‌های اداره امور اراضی ۳۵ هزارمترمربع احیا شد و به چرخه تولید برگشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدونکنار از اجرای ۱۹ مورد حکم قلع و قمع تغییر کاربری اراضی و ۳ مورد حکم قطعی قلع و قمع در ۶ ماهه نخست امسال در این شهرستان خبر داد.

ضیایی با اشاره به اهمیت حفظ کاربری اراضی در تأمین امنیت غذایی جامعه افزود: در راستای حراست از بستر تولید محصولات کشاورزی و به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، ۱۹ مورد حکم قلع و قمع در ۶ ماهه نخست امسال در شهرستان فریدونکنار اجرائی شد.

وی گفت: ۳ مورد از احکام قطعی قلع و قمع بنای غیرمجاز از ابتدای سال تاکنون به اجرا در آمده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدونکنار با بیان اینکه امسال به ۱۴ نفر از متخلفین تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی این شهرستان اخطار کتبی داده شد، افزود: رفع تداخل ۹۷۰ هکتار از اراضی این شهرستان نیز در دست اجراست.

محمدرضا ضیائی گفت : تغییر کاربری و تبدیل اراضی زراعی، باغی و اراضی بایر دارای سابقه کشت و کار واقع در حریم شهر‌ها و خارج از آن ممنوع است.

وی افزود: از روستاییان و کشاورزان درخواست می‌شود در صورتی که قصد احداث بنا یا دیوارکشی اراضی زراعی و باغی خود را دارند، حتماً قبل از هرگونه اقدامی، از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی (۱۳۱) و یا با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان، مشاوره دریافت و برای اخذ مجوز اقدام کنند.

انتهای پیام/آ

رونق زمین‌های بلاکشت در فریدونکنار

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.