سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان :

افزایش چاه های غیر مجاز لرستان در چند سال اخیر

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان بر ضرورت تشکیل بانک اطلاعاتی دقیق از منابع و مصارف آبی این استان تاکید کرد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  رضا میرزایی،مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با اشاره به اینکه آب یکی از مهم‌ترین عوامل توسعه در جهان است که نقش بسزایی در توسعه اقتصادی و صنعتی کشور‌ها ایفا می‌کند و این امر نشان دهنده اهمیت فوق العاده آب در حیات بشر است گفت: بحران آب در ایران سلسله چالش‌ها و مشکلات ناشی از کمبود آب و استفاده نادرست از منابع آب در کشور است.

وی افزود: ایران از لحاظ جغرافیایی در منطقه خشک و نیمه خشک واقع شده و سهم آن از کل منابع تجدید شونده در جهان فقط سی و شش صدم درصد است، در حالی که حدود یک درصد از کل جمعیت جهان در این کشور ساکن هستند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: ایران از لحاظ جغرافیایی در منطقه خشک و نیمه خشک واقع شده و میانگین درازمدت بارندگی در ایران کمتر از ۲۴۰ میلی‌متر که توان تبخیر بارندگی‌ها حدود ۵.۲ برابر تبخیر دنیا است.

میرزایی ادامه داد: حفر قنات‌ها و ساختن آب انبار‌های مختلف و متعدد در شهر‌های ایران نشان می‌دهد که ایرانیان همواره با دغدغه دستیابی به آب رو به رو بوده اند.

وی در ادامه گفت: طبق آخرین آمار تعداد دشت‌های ممنوعه کشور با افزایش ۲۱ برابری طی ۴۷ سال اخیر، از ۱۵ دشت در سال ۱۳۴۷ به ۳۱۵ دشت افزایش یافته است و به عبارتی از ۶۰۹ دشت کشور، اکنون حدود نیمی از آن به دلیل افزایش برداشت‌های بی‌رویه، ممنوعه اعلام شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: در سال ۱۳۸۵ تعداد چاه‌های غیر مجاز ۱۰۳ حلقه گزارش شد که اخیرا این رقم به ۳۲۰ حلقه چاه غیرمجاز تغییر کرده است.

میرزایی گفت: تشکیل بانک اطلاعاتی دقیق براساس مصارف و منابع می‌تواند یکی از راهکار‌های مناسب باشد چرا که آمار صحیح مبنای برنامه ریزی درست است.

انتهای پیام/د

 ضرورت تشکیل بانک اطلاعاتی دقیق از منابع و مصارف آبی لرستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.