سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارابه مرگ همچنان صدر نشین تصادفات جاده‌ای مازندران

۲۷ درصد کشته شدگان حوادث رانندگی در ۶ ماه نخست امسال را راکبان موتورسیکلت تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سرهنگ مهدی باقری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران، از کاهش ۱۵ درصدی کشته شدگان حوادث رانندگی در معابر عمومی و خیابان‌های شهری در ۶ ماه نخست امسال خبر داد و گفت: رعایت قوانین ومقررات راهور و ارتقاء فرهنگ ترافیک نقش مهمی در کاهش این آمار داشته است.

وی افزود: با توجه به اینکه به فصول سرد سال رسیده‎ایم؛ رانندگان باید نسبت به تجهیز خودروی خود اقدام کنند، بخاری، زنجیرچرخ، برف پاکن، چراغ راهنما و سایر بحث‌های فنی خودرو را چک کنند تا دچار مشکل نشوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران، با بیان اینکه براساس آخرین آمار، ۵۷ درصد کشته شدگان حوادث رانندگی را عابران پیاده هستند، گفت: خدمات شهرداری‌های استان در بحث بهسازی پیاده رو‌ها دقت لازم را داشته باشند.

سرهنگ باقری درباره خودرو‌های سرویس مدارس نیز افزود: امسال نشست‎های خوبی را با آموزش و پرورش در این زمینه داشتیم و همه سرویس‎های مدارس در یک چارچوب نظام‌مند ساماندهی شده‌اند.

وی گفت: با توجه به وضعیت جغرافیایی و شرایط خاصی که مازندران از نظر طبیعی نسبت به سایر استان‌های دیگر در کشور دارد، هر ساله در فصول مختلف مسافران زیادی از جاده‌های مواصلاتی این استان تردد دارند و از این رو از ابتدای سال تا پایان شهریورماه جاری شاهد افزایش ۱۲ درصدی سفر به استان نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.

علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، گفت: امسال تعداد ۲۷۲ نفر بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۶ درصد کاهش داشت.

وی با اشاره به کاهش تلفات حوادث رانندگی به جز محور برون شهری که افزایش یک درصدی داشت، افزود: جاده‌های برون شهری با ۱۹۰ مورد و پس از آن به ترتیب محور درون شهری با ۷۰ و راه روستایی با ۱۲ مورد فوتی ناشی از تصادف در آن به ثبت رسید.

عباسی گفت: بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان‌های ساری و میاندرود با ۴۷، بابل با ۳۳ و آمل با ۲۹ مورد در رتبه بعدی قرار دارند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران در تفکیک وضعیت متوفی افزود: در زمان وقوع تصادف ۷۵ نفر از افراد عابر، سرنشین و راننده هر کدام با ۶۵ نفر موتورسوار، ۶۳ نفر، ۴ نفر هم دوچرخه سوار هستند.

عباسی با بیان اینکه صرفا آمار مصدومانی که به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شود در این سازمان ثبت شده است، گفت: امسال، ۶ هزار و ۹۶۰ نفر مصدوم حوادث رانندگی به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مدت مشابه سال قبل یک درصد افزایش داشت.

انتهای پیام/آ

افزایش مرگ ومیر موتور سواران در مازندران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.