فیض با بیان اینکه این حوزه سخت ترین مسئولیت ها را دارد در حالی که از نظر موقعیت، بودجه و تامین نیروی انسانی هیچ وقت بالاترین نبوده است، گفت: اگر بخواهیم برای انجام کار هدایت دانش آموزان معطل بودجه باشیم فرصت ها را از دست خواهیم داد.
وی افزود: معاونان پرورشی مدارس باید حسن خلقی عظیم داشته باشند چرا که این مساله باعث جذب دانش آموز می شود و در این شرایط وقتی دانش آموز جذب شد حضور او در نماز جماعت، دروغ نگفتن، قرآن خواندن و و خلاصه همه اعمال این معاون را الگو قرار می دهد که این امر اقدامی فرهنگی محسوب می شود که به بودجه نیازی ندارد.
معاون پرورشی فرهنگی وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: زمانی می خواهیم همه چیز را با پول جبران کنیم که خود تهی باشیم و این مساله در شرایطی است که خود تهی از حسن خلق، تهی از معارف قرآن، تهی از دانش؛ در حالی که معلم گاه آنقدر محبتش در دل دانش آموز نفوذ می کند که بدون هیچ جایزه مادی آنها را به یادگیری معارف قرآنی تشویق می کند.
فیض بیان کرد: شغل معلمی فرصتی بالقوه برای تاثیرگذاری است و معلم و مربی تربیتی همین که عنوان معلم و مربی تربیتی دارد برگ برنده را در دست دارد و عنوان معلمی خود به مثابه برگ برنده است.
وی اظهار کرد: تهران باید در همه فعالیت ها، اقدامات پرورشی فرهنگی درخشان باشد اینجا پایتخت کشور ایران و ام القرای جهان اسلام است بنابراین باید بهترین طرح ها و ایده های فرهنگی پرورشی در ام القرای انجام شود و همین تجارب باید مستندسازی و برای استفاده به استان ها منتقل شود.
معاون پرورشی و فرهنگی به مساله اندیشکده ها اشاره و عنوان کرد: اندیشکده ها ساختار جدیدی هستند که در حوزه معاونت پرورشی معرفی شده اند که قرار است هر اندیشکده در هر استان به موضوعی خاص بپردازد و محصولات فکری هر اندیشکده برای همه کشور قابل استفاده خواهد بود.
فیض به مساله برگزاری اردوهای دانش آموزی اشاره و مطرح کرد: اردو جزو لاینفک نظام تعلیم و تربیت است و در بعضی کشورها جزو شاخص های کیفیت نظام آموزش و پرورش آنها محسوب می شود، بنابراین یک حادثه ناگوار نباید مانع برگزاری اردوها شود فقط باید بی دقتی ها کاهش پیدا کند و جوانب ایمنی رعایت شود.
انتهای پیام/