وی روسازی بتنی را جایگزین مناسبی برای آسفالت دانست و بیان کرد: استفاده از سیمان تولید شده در کشور جایگزین مناسبی برای قیر است و عمر طولانیتر روسازی بتنی، حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی به علاوه هزینههای نگهداری کمتر در دوره بهرهبرداری از دیگر مزایای بهرهمندی از این شیوه روسازی است.
خادمی اجرای روسازی بتنی را مهم ارزیابی کرد و افزود: با اجرای این فرآیند علاوه بر کاهش ۱۳ سانتی متری ضخامت آسفالت، آلایندههای زیست محیطی نیز ۵۰ درصد کاهش یافت و زمان اجرای پروژه حدود ۶ ماه نسبت به قبل جلو افتاد که این موضوع موجب صرفهجویی ۴۰۰ میلیارد ریالی در هزینهها شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی اجرای واریانت در قطعه سه این آزادراه را موجب کاهش هزینههای پروژه تا هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: با حذف پنج دستگاه تونل، سه دستگاه پل بزرگ، یک دستگاه گالری هزینههای اجرایی کاهش یافت و مهم تر از آن حداقل دو سال زمان اجرای پروژه را جلو انداخت.
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل در خصوص برنامهریزیهای صورت گرفته یادآور شد: برنامهریزی شده است تا در سال ۱۳۹۶ حداقل ۹۱ درصد زیرسازی و اجرای ابنیه فنی و ۲۵ درصد عملیات روسازی تکمیل شود که تا کنون ۸۷ درصد از عملیات زیرسازی و ابنیه فنی و ۱۵ درصد از عملیات روسازی اجرایی شده است.
وی افزود: طبق برنامهریزیهای صورت گرفته پیشبینی شده است تا پیشرفت فیزیکی کل پروژه تا پایان سال ۱۳۹۶ به ۷۵ درصد برسد.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزایش جبهههای کاری را یکی دیگر از اقدامات قابل توجه برشمرد و عنوان کرد: هماکنون بیش از ۲ هزار نفر نیروی انسانی فعال، هزار و ۳۰۶ دستگاه ماشینآلات و تجهیزات و ۱۵۵ جبهه کاری در این آزادراه فعال هستند.
شایان ذکر است آزادراه اصفهان ـ شیراز به طول ۲۲۲ کیلومتر موجب کوتاه شدن ۱۳۵ کیلومتر از مسافت بین دو استان اصفهان و فارس میشود و زمان سفر را تا دو ساعت کاهش خواهد داد که علاوه بر این موارد موجب کاهش سالانه ۱۸۰ میلیارد ریال هزینههای تصادفات جادهای در این محور خواهد شد.
انتهای پیام/