سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هالند، افغانستان را در بخش هنر موزائیک همکاری می‌کند

مسئولان اداره مستقل انکشاف زون پایتخت، تفاهم‌نامه‌ای را با یکی از نهادهای هنر موزائيك كشور هالند به امضا رساند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مسئولان اداره مستقل انکشاف زون پایتخت، تفاهم‌نامه‌ای را با یکی از نهادهای هنر موزائيك كشور هالند (social sofa) به هدف انتقال تجارب تخنیکی هنر موزائیک و هم‌چنان ایجاد و تطبیق پروژه‌های آن به وسیله زنان افغان به امضا رساند.

الهام‌عمر هوتکی، رئیس عمومی اداره مستقل انکشاف زون پایتخت در این مراسم، گفت که این تفاهم‌نامه اداره مستقل انکشاف زون پایتخت، در عرصه ایجاد بستر خوب برای ترویج و روی ‌کار آوردن هنر موزائیک در کشور کمک می‌کند.

هوتکی، افزود: «در انکشاف این هنر، بانوان کشور نقش فعال خواهند داشت، هم‌چنان در راستای ایجاد زمینه برای جذب تولیدات این هنر در بازار ساختمان و تعمیرات کشور نیز کار‌هایی صورت می‌گیرد.»

به قول مسئولان اين كارگاه، از سوي اداره مستقل انكشاف زون پايتخت ايجاد شده و با جذب فارغان دانشکده هنر‌هاي زيبای دانشگاه كابل و كارگران زن، به فعاليت آغاز می‌کند.

هم‌چنان این مسئولان می‌گویند که نهاد (social sofa) كشور هالند در بخش‌های تخنيكى، انتقال تجارب تخنيكى براى فعاليت‌هاى موزائیك‌سازي و توليدات مزين با موزائیك افغانستان را همکاری می‌کند.

در همین‌حال شماری از دانشجویان دانشکده هنر‌های دانشگاه کابل که از نداشتن وظیفه رنج می‌برند، می‌گویند که این طور کارگاه‌ها زمینه کار را برای آنان فراهم می‌کنند.

احسان‌الله، یکی از دانشجویان دانشکده هنر‌ها در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فرهنگ، گفت که شماری از نهاد‌های خارجی در بخش آموزش هنر‌های مختلف، دانشگاه کابل را کمک می‌کنند.

او افزود که کار در این نهاد‌ها، آنان را مسلکی‌تر و با تجربه‌تر می‌سازد.

گفتنی است که در دانشکده هنر‌های دانشگاه کابل نیز از هشت دیپارتمنت، یک دیپارتمنت به نام مجسمه‌سازی وجود دارد. در این دیپارتمنت موضوعات مربوط به هنر موزائیک آموزش داده می‌شود. دانشجویانی که از این دیپارتمنت فارغ می‌شوند، تا حدی با هنر موزایک آشنایی دارند

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.