سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان یزد؛

ساخت دستگاه انفجار مکانیزه در معادن برای اولین بار در کشور

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان یزد گفت: برای اولین بار در کشور دستگاه انفجار مکانیزه در معادن ساخته شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  مدیرعامل این شرکت دانش بنیان یزد گفت: در مجموع با تولید  دستگاه انفجار مکانیزه در معادن ، ایران بعد از استرالیا و کانادا بعنوان سومین تولیدکننده دستگاه مکانیزه انفجار در معدن در جهان شناخته شده است.

دهقان افزود: باهمت چند جوان یزدی دستگاه انفجار مکانیزه در معادن با شرایط بومی معادن کشور و در مدت دو سال کار تحقیقاتی تولید شده است.

وی ادامه داد: هزینه طراحی و ساخت این دستگاه حدود 300میلیون تومان است و که برای تهیه دستگاه مشابه خارجی آن باید سه برابر هزینه کرد.

وی کنترل دقیق حجم تخلیه، سادگی تجهیزات و قابلیت اجرایی بالا، انعطاف پذیری و قدرت مانور بالا، امکان استفاده در شرایط بارانی و مرطوب، کیفیت خوب اجرای عملیات، کاهش زمان اجرای عملیات، کاهش هزینه جاری، افزایش درجه خردشدگی حاصل از انفجار و افزایش راندمان عملیات حفاری را از دیگر مزایای این دستگاه تولید داخل برشمرد.

دهقان گفت:اولین گام کاهش ابعاد سنگ در معدن کاری به منظور سهولت حمل و افزایش درجه آزادی کانی ها انفجار است که در حال حاضر این انفجار در معادن کشور به صورت سنتی انجام می شود.

وی ادامه داد:این جوانان که عضو یک شرکت دانش بنیان هستند با تولید این دستگاه که برای اولین بار در کشور انجام شده زمینه کاهش حوادث و تلفات انسانی و افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها و ارتقاء درجه سودآوری فعالیت های معدنی را فراهم کرده اند.

این دستگاه هم اکنون در معدن سنگ آهن چادر ملو در حال کار است.

انتهای پیام/ ی

 طراحی و تولید دستگاه  انفجار مکانیزه 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.