سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه آهن خواف - هرات 10 روز دیگر به بهره برداری می رسد

پروژۀ خط آهن از مرز ايران تا ولسوالى «غوريان» ولایت هرات، تا 10 روز ديگر تکميل و به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، پروژۀ خط آهن از مرز ايران تا ولسوالى «غوريان» ولایت هرات، تا 10 روز ديگر تکميل و به بهره برداری خواهد رسید.

کار پروژۀ خط آهن که از مرز جمهوری اسلامی ایران به طول ۶٢ کیلومتر تا ولسوالی غوریان هرات امتداد می يابد، درماه ثور/ اردیبهشت ١٣٨۶ با هزینۀ ٧۵ میلیون دالر، کمک بلاعوض ایران آغاز گردید و قرار بود در بهار سال ۱۳۸۸ به بهره برداری برسد.

مسئولان مي گويند با اتمام اين پروژۀ بزرگ، تسهيلات لازم ترانسپورتى و تجارى فراهم شده و تجارت بين افغانستان و ايران، رونق بيشتری خواهد يافت.

«محمد رضا بهرامی»، سفير ايران در کابل، از کار ساخت خط آهن هرات - خواف  در ولايت هرات ديدن کرد و بر سرعت کار اين پروژه تاکيد نمود.

وى از سازندگان اين  راه آهن خواست که کارگران بیشتری را استخدام کنند تا کار خط آهن هرات - خواف هرچه زودتر پايان يابد.

مهندس «برزنونی»، متخصص ريل گذاری خط آهن هرات - خواف گفت: از مجموع  ٦٢ کيلومتر راه آهن در داخل خاک افغانستان، ٣٣ کيلومتر ريل گذاری شده و بقيۀ آن تا 10 روز ديگر تکميل شده و به بهره برداری خواهد رسيد.

مسئولان مى گويند راه  آهن هرات - خواف، در چهار بخش به طول ١٩١ کيلومتر ساخته مى شود که ١٣٩ کيلومتر آن، از کمک های ايران و بخش چهارم آن، از بودجه حکومت افغانستان ساخته خواهد شد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: راه آهن ، خواف ، هرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.