سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کانون مسیر آموزش را در مدارس استثنایی متحول می‌کند

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی گفت:مراکز فراگیر ویِژه کودکان استثنایی در آذربایجان غربی توسعه می باید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ جواد زاهدی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی در دیدار با جمعی از دانشجویان استثنایی استان گفت: مراکز فراگیر ویِژه کودکان استثنایی کانون با تمام ظرفیت در اختیار آموزش و پرورش استثنایی است و دانش آموزان و دانشجویان می توانند از امکانات این بهره مند شوند.

جواد زاهدی افزود: اگرچه در شهرستان‌ها مرکز فراگیر راه اندازی نشده است اما، مربیان کانون تا حدودی دوره‌های لازم برای آموزش و رفتار با کودکان دارای نیازهای ویژه را گذرانده‌اند و در این زمینه آمادگی دارند.

وی تصریح کرد: توسعه مراکز فراگیر از برنامه های مهم کانون آذربایجان غربی در ماهها و سالهای آینده است.

در این دیدارعیسی محمدی رئیس آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان غربی  نیز ضمن تاکید بر این‌که کانون کودکان را در مسیر آموزش، به صورت حرفه‌ای هدایت می‌کند گفت: طبق تجربه‌ای که در مدارس استثنایی داشته‌ایم، تعامل آموزش و پرورش با کانون می‌تواند مسیر آموزش را در مدارس متحول کند.

وی افزود: در سال گذشته نقش مرکز فراگیر کانون در تحول آموزشی دانش‌آموزان مدرسه استثنایی که طرح کانون مدرسه در آن اجرا می‌شد بسیار چشمگیر بود و تلاش می‌کنیم امسال دانش‌آموزان بیشتری از این فضا استفاده کنند.

محمدی همچنین گفت: این دانشجویان زمانی در مدارس استثنایی تحصیل کرده‌اند که با وجود تلاش‌های بسیار معلمان این مدارس و والدین آن‌ها خلاء مراکز چون مرکز فراگیر کانون احساس می‌شد.

در این دیدار والدین جوانان که همراه آن‌ها بودند با توجه به تجربه و سابقه در پرورش و مراقبت از آن‌ها، آمادگی خود را برای همکاری و همراهی مرکز فراگیر کانون استان اعلام کردند.

انتهای پیام/ح

فعالیت گسترده مراکز فراگیر ویژه کودکان استثنایی کانون پرورش فکری در آذربایجان غربی

 

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.