سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس خبر داد؛

نگهداری ۲۴۰ معتاد پرخطر در مرکز ماده ۱۶ شیراز

دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: ۲۴۰ معتاد پرخطر و حاد در مرکز ماده ۱۶ شیراز نگهداری می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدرضا ابراهیمی دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس گفت: در جهت تداوم اجرای برنامه ساماندهی معتادان حاد، پرخطر و تزریقی رها شده در سطح شهر تاکنون با همکاری دستگاه‌های ذیربط تعداد ۲۴۰ نفر معتاد جمع‌آوری و به مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان موضوع ماده ۱۶ شیراز منتقل شده‌اند.

وی افزود: اجرای طرح ویژه ساماندهی معتادان در طول سال تا زمانی که چهره شهر پاک و به آسایش روانی و کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد دست یابد با قدرت هر چه تمام‌تر انجام خواهد گرفت.

ابراهیمی ادامه داد: پاکسازی چهره شهر از حضور افراد معتاد، علاوه بر ایجاد امنیت عمومی در جامعه، فرصت و موقعیت خوبی را برای معتادان بی‌خانمان که از سوی خانواده خود طرد شده‌اند برای بهبودی و زندگی دوباره فراهم می‌آورد.

وی اظهار داشت: ساماندهی معتادان حاد و پرخطر عامل مؤثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

ابراهیمی بیان کرد: با فراهم نمودن تسهیلات مناسب در حین نگهداری و درمان معتادان، برنامه‌هایی از جمله فرهنگی، آموزشی، ورزشی و همچنین حرفه‌آموزی با ارایه گواهینامه‌های معتبر از سوی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای انجام می‌گیرد که این امر باعث برگشت‌پذیری راحت‌تر به جامعه می شود.

دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس بر لزوم توجه خانواده‌ها به فرزندانشان تصریح کرد: با آموزش و حساس شدن خانواده ها نسبت به نوجوانان و جوانان می‌توانیم ۶۰ تا ۷۰ درصد از اعتیاد پیشگیری کنیم.
انتهای پیام/ر

اجرای طرح ساماندهی معتادان پر خطر در شیراز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.