معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه متوسط عمر مفید کامیونها حدود ۲۵ سال در نظر گرفته میشود، افزود: برای این میزان عمر کامیونها باید ۱۴ هزار دستگاه کامیون جدید وارد جادهها شود که متاسفانه به دلیل قیمت بالای آنها این امر امکان پذیر نیست.
کشاورزیان با اشاره به قیمت بالای کامیونها نسبت به سایر کشورها گفت: پایین بودن قیمت سوخت،عوارض بالای گمرکی و افزایش هزینه آلایندگی باعث کند شدن روند نوسازی ناوگان کامیونها شده است.
وی توضیح داد: یکی از اصلیترین سیاستهای که برای نوسازی کامیونها در پیش گرفته شده کاهش سود عوارض گمرکی – تجاری و واقعی کردن قیمت سوخت است که میتواند زمینه ساز افزایش انگیزه کامیون داران میشود.
انتهای پیام/