سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح غربالگری تکامل کودکان در مراکز علوم پزشکی مشهد

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طرح غربالگری تکامل کودکان در واحدهای زیر پوشش این دانشگاه اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ حامد قضاوی افزود: در قالب طرح غربالگری تکامل کودکان، یک کودک به طور کامل معاینه و فرآیند رشد و تکامل جسمی و ذهنی وی تحت بررسی های مستمر قرار می گیرد.

وی گفت: بیش از ۷۰ هزار کودک یک ساله در مشهد زیر پوشش مراقبت های تکاملی غربالگری قرار دارند.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: تنها در مشهد ۵۲۲ هزار کودک زیر پنج سال در مراکز بهداشت شهرستان، زیر پوشش این مراقبت ها قرار دارند که ۱۰۰ هزار نفر آنان را کودکان زیر یکسال تشکیل می دهند.

قضاوی گفت: این مراقبت ها موجب می شود اگر کودک به هر دلیلی مشکلی در رفتار و حرکات و اعمال ارادی و غیرارادی داشته باشد، مورد شناسایی شده و اگر اختلالی باشد در همان سن سریعتر با هزینه های کمتر برای خانواده و جامعه درمان شود.

وی افزود: برای خدمات دهی بهتر و ارتقای سلامت کودکان تا کنون برای ۳۰۰ هزار نفر از کودکان یک تا پنج سال در استان خراسان رضوی پرونده سلامت الکترونیکی تشکیل شده که آنان با ثبت اطلاعات کامل پزشکی در پرونده های الکترونیکی ویزیت می شوند.

انتهای پیام//م.م

اجرای طرح غربالگری تکامل کودکان در مشهد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.