سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

‌مدیرکل دامپزشکی ؛

کاهش کانون‌های تب برفکی در سیستان و بلوچستان

‌مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: با اقدامات انجام گرفته این نهاد از ۶۵ کانون تب برفکی سال‌های گذشته در این استان سال ۹۵ به پنج کانون کاهش یافت.

  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، ‌حسینی  ‌مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان  افزود: مایه کوبی دام در این استان به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: مایه کوبی دام در ۶ ماه نخست امسال بر روی ۲ میلیون و ۲۹۱ هزار و ۵۱۸ راس دام استان انجام شده است.

حسینی  گفت : همچنین در این مدت ۲۷۱ هزار و ۷۲۵ متر مربع از مکان‌های نگهداری دام در سیستان و بلوچستان مورد سمپاشی قرار گرفت.

وی انجام سمپاشی ۱۸۳ هزار و ۵۲۲ راس دام، انجام واکسیناسیون برسلوز بر روی ۱۷۶ هزار و ۴۲ راس گوسفند و بز و ۱۶ هزار و ۶۰۷ راس گاو و گوساله را از دیگر اقدامات این نهاد در این مدت ذکر کرد.

وی با اشاره به اهمیت بیماری هاری گفت: امسال با توجه به شیوع فراوان بیماری هاری در سیستان و بلوچستان علاوه بر واکسیناسیون سگ‌های صاحب دار مجوز واکسیناسیون دام‌های بومی نیز از سازمان دامپزشکی کشور اخذ شد، به طوری که افزون بر ۹ هزار دام علیه این بیماری ایمن شدند.

مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: مبارزه با انگل‌های خارجی بدن دام به ویژه در فصل فعالیت کنه‌ها در دامپروری‌ها و دامداری‌های سنتی که زیستگاه اصلی کنه محسوب می‌شوند، جمع آوری کود و فضولات دامی و خارج کردن از دامداری، سمپاشی جایگاه دام و بدن دام‌ها به ویژه در فصول رشد کنه‌ها، جدا نگاه داشتن جایگاه دام از محل زندگی و خودداری از له کردن کنه با دست یا روی بدن دام از مهمترین راه‌های کنترل و پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو است.

حسینی با اشاره به بیماری تب کریمه کنگو گفت: در ۶ ماه نخست امسال ۴۳ نفر در سیستان و بلوچستان به این بیماری مبتلا شدند که منجر به فوت یک نفر شد.

وی افزود: فوت این شخص به این دلیل بود که این فرد دارای بیماری گوارشی بوده و دارو جذب بدن وی نمی‌شده و این موضوع را به پزشک اطلاع نداده بودند.

انتهای پیام/ع

کانون تب برفکی به پنج کانون کاهش یافت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.