سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعزام 10 هزار دانش آموز کرمانی به اردو های راهیان نور

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در سال تحصیلی جاری حدود 10 هزار دانش آموز کرمانی به اردو های راهیان نور اعزام می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز کرمان ، محمد محسن بیگی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه اردوی راهیان نور؛ بازخوانی و تقویت فرهنگ حماسه و ایثار گری است؛ گفت: این اردو زمینه ساز آشنایی و ارتقاء نگرش دانش آموزان نسبت به ارزش ها و آرمان های والای شهیدان و جانبازان دوران دفاع مقدس است.

وی با اشاره به اینکه این اردو در مسیر تثبیت و تحکیم پایه‌های اعتقادی دانش‌آموزان برگزار می‌شود تصریح کرد: دانش‌آموزان با اعزام به سرزمین‌هایی که دفاع مقدس در آنجا صورت گرفته بود، یکی از خاطره‌انگیزترین سفرهای خود را انجام می دهند.


محسن بیگی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس افزود: شهدای جنگ تحمیلی با نثار جان خود مسیر را برای سعادت و پیشرفت ما و نسل جوان جامعه هموار کردند.


مدیر کل آموز ش ورورش استان کرمان با بیان اینکه دفاع مقدس در مقابل تجاوز و حمله تقریبا همه دنیا به کشور اتفاق افتاد و خون بسیاری از رزمندگان اسلام به ناحق ریخته شد گفت: شهدا با نثار خون خود به کشور عزت دادند و باعث استقلال نظام اسلامی در جهان شدند.

محسن بیگی با اشاره به اینکه شهدای ما انسان‌های ویژه خدا بودند که از بطن جامعه برخاستند و با عملکرد خوب و ایمان به خدا مورد انتخاب باریتعالی قرار گرفتند اظهار کرد: سفر راهیان نور دوره مهمی از زندگی دانش‌آموزان است که درس‌ها و عبرت های زیادی برای آنها در پی دارد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از شهدای ما در سن دانش‌آموزی در جبهه‌ها حاضر شدند گفت: در این سفر باید یاد بگیریم که چگونه عزت و کرامت خود و سرزمین خود را ارتقاء بدهیم.

محسن‌بیگی با بیان اینکه سفر راهیان نور فرهنگ ایثار، فداکاری و کمک کردن به دیگران را به دانش‌آموزان آموزش می‌دهد افزود: در این سفر یاد می‌گیریم که اگر چه دفاع مقدس تمام شده اما دفاع در سایر عرصه‌ها ادامه دارد و امروزه نوع و شکل دفاع تغییر کرده است.

وی گفت: اعزام دانش‌آموزان استان به اردوهای راهیان نور آغاز شده و تا پایان اردیبهشت سال ۹۷ حدود ۱۰ هزار نفر از دانش‌آموزان استان به اردوی راهیان نور اعزام می شوند.


گفتنی است: 320 نفر از دانش آموزان مدارس آموزش و پرورش ناحیه دو کرمان در قالب هشت دستگاه اتوبوس به عنوان اولین گروه دانش آموزی استان به اردو های راهیان نور اعزام شدند.


انتهای پیام/س

 

10 هزار دانش آموز کرمانی به اردو های راهیان نور اعزام می شوند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.