سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اسپوتنیک: کاربران ایرانی به استفاده ترامپ از واژه‌ای جعلی برای خلیج‌فارس واکنش نشان دادند

خبرگزاری اسپوتنیک به بازتاب واکنش کاربران ایرانی به استفاده دونالد ترامپ از واژه‌ای جعلی برای خلیج‌فارس پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سخنان خود به جای «خلیج فارس» از یک واژه جعلی استفاده کرد، شخصیت ها و کاربران ایرانی شبکه های اینترنتی به سرعت به این اقدام وی واکنش نشان دادند.

دونالد ترامپ جمعه شب در سخنرانی خود در کاخ سفید و در جریان اعلام راهبرد جدید این کشور در مورد ایران و توافق هسته‌ای این کشور، از واژه ای جعلی به جای خلیج فارس استفاده کرد که با واکنش مقامات، هنرمندان و مردم ایران روبرو شد.

رئیس جمهور آمریکا در سخنان خود مانند رئیس دفترش در هنگام صحبت از "خلیج فارس" به صورت عامدانه از واژه‌ای جعلی استفاده کرد و گفت: ایران با سلاح‌های خود، کشتیرانی آزاد در خلیج عربی (فارس) را مورد تهدید قرار می‌دهد. اما نکته جالب اینجاست، در حالی که ترامپ در سخنان زنده خود از یک واژه جعلی استفاده کرده بود، سایت کاخ سفید پیشتر در انتشار راهبرد جدید ترامپ به جای این عنوان جعلی که از سوی ترامپ استفاده شد، از واژه درست "خلیج فارس" استفاده کرده بود.

پس از سخنان دونالد ترامپ، حسن روحانی رئیس جمهور ایران نیز در سخنانی ضمن پاسخ به سخنان رئیس جمهور آمریکا، به این اقدام رئیس جمهور آمریکا واکنش نشان داد و وی را به چالش کشید.

از سوی دیگر بسیاری از هنرمندان و کاربران شبکه های اینترنتی با انتشار تصاویری از "خلیج فارس" و راه‌اندازی هشتک‌های مختلف به این اقدام رئیس جمهور آمریکا واکنش نشان دادند.

 

انتهای پیام/

 

واکنش کاربران ایرانی به استفاده ترامپ از واژه‌ای جعلی برای خلیج‌فارس

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
سعید
۱۷:۴۵ ۲۲ مهر ۱۳۹۶
دنیا باید بدونه همانطور که در این ۴۰ سال اخیر برای ذره ذره خاکمان جنگیدیم و شهید دادیم برای نام خلیج فارس هم از هیچ رزم و خونی دریغ نخواهیم کرد
سعید
۱۷:۴۵ ۲۲ مهر ۱۳۹۶
دنیا باید بدونه همانطور که در این ۴۰ سال اخیر برای ذره ذره خاکمان جنگیدیم و شهید دادیم برای نام خلیج فارس هم از هیچ رزم و خونی دریغ نخواهیم کرد