سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تقوی به باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

"حلقه مشاوران جوان" حزب ندا تشکیل می‌شود/دولتمردان در به کارگیری جوانان اهتمام جدی‌تری داشته باشند

رئيس شاخه جوانان حزب ندای ايرانيان از تشکیل "حلقه مشاوران جوان" تشکل متبوعش خبر داد.

سيدسبحان تقوی رئيس شاخه جوانان حزب ندای ايرانيان در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، خبر از انتخاب اعضای شاخه جوانان تشکل متبوعش داد و اظهار کرد:  بعد از برگزاری کنگره سوم حزب، انتصاب بنده به پیشنهاد دبیرکل حزب و موافقت اعضای شورای مرکزی، شورای جدید شاخه جوانان آغاز به کار کرد.

وی ادامه داد: شاخه جوانان با حضور خانم‌ها زینب کارگر، کوثر فرهادی، نرگس مهری و آقایان امیرحسین اسدبیگی، محمدجواد برزگر، علی چاهه، کیومرث حکیمی، آرسام ضیایی، علیرضا فرحانی نژاد، علی کاظمی، امیر کشکولی، پیمان گویا و روح الله مکبری که همگی از جوانان مستعد، خوش فکر و خوش آتیه این حزب و این جریان اجتماعی و سیاسی اند تشکیل شد.

وی ادامه داد: بنا به تصمیم اعضای شورای شاخه جوانان حزب، کوثر فرهادی به عنوان نائب رئیس، پیمان گویا به عنوان دبیر و علیرضا فرحانی نژاد به عنوان سخنگوی شورا انتخاب شده‌اند.

تقوی تصریح کرد: همچنین امیرحسین اسدبیگی مسئول سیاسی، علی کاظمی مسئول فرهنگی-اجتماعی، علی چاهه معاونت استان‌ها، امیر کشکولی معاونت دانشجویی و محمدجواد برزگر معاونت مطالعات و پژوهش شاخه جوانان را برعهده می‌گیرند.

رئيس شاخه جوانان حزب ندای ايرانيان افزود: در کنار این شورا به منظور بهره گیری از تمامی ظرفیت‌های موجود در بخش جوانان حزب و  هم افزایی بیشتر، جمعی را تحت عنوان "حلقه مشاوران جوان" خواهیم داشت که اعضای این حلقه و مکانیزم تعامل آن با شورای شاخه جوانان تا هفته آینده اعلام خواهد شد.

تقوی تاکید کرد: تردیدی نیست که حضور جوانان در عرصه‌های مختلف اجتماعی و در مسیر کمک به رشد و اعتلای امروز و آینده ایران از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی اضافه کرد: افزون بر تاکید جریان اصلاح طلبی بر لزوم نقش آفرینی جوانان و زنان، اصرار مؤسسان و کادر مرکزی حزب ندای ایرانیان نیز همواره بر "کادرسازی" و "جانشین پروری" ابتدا در درون جریان اجتماعی و سیاسی‌ای که آن را نمایندگی می‌کنند و دوم، به صورت کلی در عرصه‌ی مدیریتی و اجرایی کشور بوده و هست.

رئيس شاخه جوانان حزب ندای ايرانيان گفت: از زمان تاسیس حزب ندای ایرانیان، جوانان نقشی موثر در تصمیم گیری‌ها و انجام برنامه‌ها داشته‌اند و این اثرگذاری تنها به دیوار‌های ساختمان حزب محدود نمانده، و در میان سایر احزاب و حتی بدنه اجتماعی همراه، اما غیرحزبی نیز جای خود را باز کرده است.

وی گفت: گواه این تأثیر، حضور افرادی با گرایش‌ها و دل مشغولی‌های گوناگون در نشست‌ها و برنامه‌هایی است که به همت جوانان ندا در این چند سال برگزار شده و یا امروز در حال برگزاری است. گواه دیگر، نقش و تاثیر چشمگیر جوانان ندا در انتخابات مجلس ٩٤ و دو انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌ها در سال ٩٦ است.

تقوی افزود: جالب آنکه این اثرگذاری‌ها تنها محدود به مرکز نبوده و بخش قابل توجهی از برنامه‌های برگزار شده از سوی جوانان این حزب در استان ها، مراکز استانی و حتی شهر‌های کوچک بوده؛ و معنای این دوری از یکجانشینی سیاسی، تمرکز نادرست کار‌ها، حرکت به سمت انتشار درست ایده‌ها و برنامه‌ها در همه جای کشور است.

وی درباره برنامه‌های آینده شاخه جوانان ندای ایرانیان، بیان کرد: معتقدم در یک نگاه کلی، تداوم مسیر موفق طی شده همراه با جبران برخی کاستی‌ها و تقویت ظرفیت‌های موجود در بحث جوانان حزب با انجام سه گام اصلی و مهم میسر خواهد بود، بازسازی روحی، بازیابی تشکیلاتی و تقویت غنای معرفتی؛ که هرکدام دربرگیرنده زیرعنوان‌ها و نکته‌های فراوانی است که انشاءالله به مرور و در قالب نشست‌ها و انجام مصاحبه اعضای شاخه جوانان اطلاع رسانی خواهد شد.

بی توجهی به جوانان جریان‌ها را با بحران‌های جدی مواجه می‌کند

رئيس شاخه جوانان حزب ندای ايرانيان اظهار کرد: این را با صراحت به شما می‌گویم هرکدام از دو جریان اصلی در سیاست امروز کشور  که هرکدام بدنه اجتماعی خاص خود را دارد  و یا مشی و روش اعتدالی که امروز در دولت دست بالا را پیدا کرده است، با بی توجهی به جوانان و به میدان نیاوردن آن‌ها به بحران‌هایی جدی مبتلا خواهد شد.

تقوی ادامه داد: همانگونه که امروز مثلا از بحران آب یا محیط زیست حرف می‌زنیم و برای آن‌ها چاره جویی می‌کنیم، در حاشیه ماندن جوانان خلاق و در متن ماندن بی ضرورت بازنشستگان بی انگیزه، جمهوری اسلامی را در آینده‌ای نزدیک به بحران ناکارآمدی مدیریت دچار خواهد کرد.

رئيس شاخه جوانان حزب ندای ايرانيان ادامه داد: اعتقاد من بر این است که به متن آمدن جوانان از حاشیه و نقش آفرینی این قشر، هرچند در کوتاه مدت و موردی می‌تواند آفت یا زیانی داشته باشد، اما در میان مدت و بلند مدت راهگشای بسیاری از گرفتاری‌های امروز سیاست ماست.

تقوی ادامه داد: در نظر بیاورید که بخش قابل ملاحظه‌ای از دورافتادن‌ها و رویارویی‌های امروز سیاست ورزان ما ریشه در اختلاف‌ها و درگیری‌های دو یا سه دهه پیش دارد که متأسفانه نه تنها ترمیم نشده، بلکه عمیق‌تر هم شده است و حضور جوانانی که این کدورت‌ها و تقابل‌ها را با خود ندارند، در هر دو جریان سیاسی می‌تواند مسیر جدید و امیدوار کننده‌ای را در پیش چشم ترسیم کند.

ضرورت شکل‌گیری گفت‌وگوهایی همگانی میان جوانان در دو جریان سیاسی

رئیس شاخه جوانان حزب ندای ايرانيان بیان کرد: یکی از طرح‌های ما در شاخه جوانان حزب ندا این است که گفتگو‌های همگانی و راهبردی در سطح جوانان احزاب در هر دو جریان سیاسی به راه بیاندازیم.

وی افزود: بی تردید بخشی از مشکل جدی گرفته نشدن جوانان از سوی مدیران و مسئولان، به کم کاری خود جوانان و دور بودن آنان از یکدیگر باز می‌گردد؛ لذا جوانان هر دو جریان باید فارغ از اختلاف دیدگاه‌ها و تفاوت در رویکردها، بر سر موضوعی واحد یعنی ورود جوانان به عرصه‌های مدیریتی کشور با هم و در کنار هم قرار گیرند. جوانان ندا ان شاءالله آغازکننده این طرح خواهند بود و امید دارم به نتایج روشن و شیرینی خواهیم رسید.

تقوی درباره اینکه دولت تا چه اندازه به وعده جوان‌گرایی خود عمل کرده است، ادامه داد: جدی‌ترین انتقاد ما به دولت یازدهم سن بالای وزیران و مدیران کشوری و میانی در دولت بود که به نظر می‌رسد رئیس جمهور  و مشاوران وی به این نکته رسیده اند و تلاش می‌کنند تا این کاستی برطرف شود.

وی تاکید کرد: معرفی وزیری جوان به عنوان اولین وزیر در تاریخ جمهوری اسلامی که متولد سال‌های پس از انقلاب است  به یک معنا دست پرورده تام و تمام همین نظام محسوب می‌شود و رای اعتماد مجلس به این وزیر جوان را نیز در همین راستا می‌بینم؛ هرچند که تا رسیدن به آن وضعیت مطلوب فاصله بسیاری باقی مانده و دولتمردان باید در این موضوع اهتمام جدی تری داشته باشند.

رئیس شاخه جوانان حزب ندای ایرانیان گفت: نکته‌ای که مایلم به آن اشاره کنم این است که نباید این خواست جوانان، از دیالوگی منطقی میان جوان‌ها و بزرگتر‌هایی که همگی بر سر یک میز نشسته‌ایم، خارج و تبدیل به یک تقابل و شکاف شود.

 

 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.