سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شورای امر به معروف دستگاه‌های اجرایی گفتمان سازی فرهنگی می‌کنند

دبیر ستاد امربه معروف ونهی از منکر شهرستان تربت جام عنوان داشت: شورای امربه معروف در اداره‌ها و محلات تشکیل شده که با ایجاد گفتمان عمومی درجامعه برمعروفات فرهنگی، عفاف و حجاب تاکید کنند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  امیر ذاکری دبیر ستاد امربه معروف ونهی از منکر شهرستان تربت جام در جلسه ستاد صیانت ازحقوق شهروندی، عفاف و حجاب گفت: شورای امربه معروف در اداره‌ها و محلات تشکیل شده که با ایجاد گفتمان عمومی درجامعه برمعروفات فرهنگ عفاف و حجاب تاکید کنند.

وی با اشاره به نارضایتی مردم در جامعه عملکرد پاسخگویی بعضی از مدیران افزود: عدم آشنایی مردم از قوانین در عرصه‌های مختلف حقوقی و حقیقی باعث نارضایتی شده است و گاهی برای کاری که حقشان نیست ابراز شکایت می‌کنند که لازم بابرنامه فرهنگی حقوق شهروندی آموزش داده شود.

دبیر ستاد امربه معروف ونهی از منکر شهرستان تربت جام با اشاره به فضای اداره‌ها و دستگاه‌های خدمات رسان ابراز داشت: معظل اختلاط کارکنان زن و مرد در سیستم اداری و خدماتی باعث ناراضیتی ارباب رجوع شده که لازم است اداره‌ها و دستگاه‌های خدمات رسان برای رفع مشکل اقدام کنند.

ذاکری با اشاره به فضای کسب و کار در جامعه گفت: استفاده از مانکن غیر متعارف و برگزاری شو‌های لباس در شهرستان از آفت‌های جدید است که فضای عمومی جامعه را مخدوش کرده و باید برای این موضوع فکر قاطع و اساسی شود.

وی با اشاره به ابزار قانونی برای اجرای فریضه امربه معروف و نهی از منکر یادآور شد: با ابلاغ قانون امربه معروف و نهی از منکر تمام کارمند و افراد حقیقی می‌توانند رفتار اشتباه یک مدیر را تذکر و اعلام نمایند واگر مدیر با نیرو‌های مجموعه اش برخورد داشته دستگاه قضایی می‌تواند او را محکوم به حبس یا انفصال از خدمت نماید.

دبیر ستاد امربه معروف ونهی از منکر شهرستان تربت جام  ادامه داد: شورای امر به معروف اداره‌ها و محلات با رویکرد تذکر لسانی ایجاده شده است و قرار فضای فرهنگی را مورد ارزیابی قرار دهد و با ارائه آن در ستاد امربه معروف راهکار‌های عملی ارائه شود تا معظل‌های جامعه به صورت موردی حل شود.

 

دستگاه‌های اجرایی علت کم کاری فرهنگی کمبود منابع مالی می‌دانند



نعمت الله فیاض رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت جام هم در ادامه این جلسه گفت: فرهنگ مساله اصلی جامعه اسلامی است که به دلیل مشکلات مالی دستگاه‌های اجرایی از اجرای برنامه فرهنگی سر باز می‌زنند.

وی با اشاره به نیاز جامعه به امور فرهنگی گفت: فرهنگ مساله اصلی جامعه اسلامی است که به دلیل مشکلات مالی دستگاه‌های اجرایی از اجرای برنامه فرهنگی سر باز می‌زنند.

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت جام با اشاره به آسیب‌های فضای مجازی افزود: فضای مجازی به عنوان ابزاری قوی امروز در اختیار همه قرار گرفته است و متاسفانه از این ظرفیت به صحیح استفاده و نظارت کافی اعمال نمی‌شود.

فیاض ادامه داد: در دوسال اخیر عده‌ای از نخبگان و شهروندان عملکرد اداره‌ها را منصفانه و غیر منصفانه نقد می‌کنند که تا کنون برای پاسخگویی به افکار عمومی از سوی دستگاه‌ها جوابیه مناسب صادر نشده است و مردم با سردر گمی بسیار مواجه هستند.

وی گفت: در این فضای با بحث‌های گوناگون شاهد لطمه زدن به حیثیت افراد حقیقی و حقوقی هستیم که لازم است برای پاسخگویی به این افراد در ستاد صیانت از حقوق شهروندی تدابیر لازم و برای این آسیب‌ها تصمیم گیری شود.

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت جام ادامه داد: برای رعایت حقوق شهروندی لازم است از توان نشریات و رسانه‌های محلی استفاده و از این ظرفیت جهت آموزش حقوق شهروندی به جامعه را واگذار کنیم تا جامعه به سمت تعالی حرکت کند.



مشکل بی حجابی با همایش و بنر حل نمی‌شود



فریبا دلشادی رئیس پارلمان مشورتی بانوان تربت جام هم با اشاره به وضعیت عفاف و حجاب در جامعه بیان داشت: در چند سال اخیر وضع بد حجابی خیلی افزایش یافته است که فقط با برگزاری همایش و نصب بنر در جامعه حل نمی‌شود.

وی افزود: پارلمان مشورتی بانوان تربت جام آمادگی کمک به دستگاه اجرایی ازطریق کمیسیون‌های فعالی که ایجاد کرده همکاری نماید و مشورت‌های لازم را ارائه کنند.

رئیس پارلمان مشورتی بانوان تربت جام ادامه داد: فرافکنی بین اداره‌ها باعث شد که قانون ابلاغی عفاف و حجاب که در ۲۸ ماده ارسال شده است اجرایی نشود.

انتهای پیام/س.ج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.