سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رحیمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

رجزخوانی‌های ترامپ نخ نما شده است/دلارهای نفتی عربستان در سخنان ترامپ موج می‌زد

عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید گفت: اظهارات ترامپ برای جامعه آمریکا بی‌اعتباری و هزینه‌های کلان به بار می‌آورد.

علیرضا رحیمی عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به اظهارات ترامپ علیه مواضع جمهوری اسلامی ایران گفت: بدون تردید تضعیف برجام به تقویت ایران منجر می‌شود.

وی ادامه داد: منطق شکننده آمریکا با سخنان ترامپ برای جهان آشکار شد و نشان داد حلقه رئیس جمهور آمریکا همچنان برای جامعه این کشور بی اعتباری و هزینه‌های کلان می‌سازد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با بیان اینکه فقر حقوقی و ضعف مفرط دیپلماسی در سخنان ترامپ موج می‌زد، اظهار کرد: علاوه بر ادبیات نازل وی، تاثیر دلارهای نفتی عربی در سخنان بی‌پروای وی کاملا مشهود بود.

وی تاکید کرد: ترامپ هیچگونه حرف جدیدی برای ایران و جهان نداشت و رجزهایش نخ نما و پوسیده شده است.

رحیمی با اشاره به اینکه اتهامات واهی مداخله ایران در کشورهای منطقه از سوی خود این کشورها هم مدعی ندارد، بیان داشت: ترامپ خود را وکیل مدافع بی وکالت کشورهای منطقه فرض کرده است.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید تصریح کرد: ️ پیش‌بینی این سخنان در سطوح عالی توسط مقامات ارشد ایرانی شده بود و هوشمندانه آمادگی پاسخ قاطع را داشتیم، سخنان صریح و کوبنده روحانی نیز نشان از دست برتر ایران در تهدیدهای فزاینده داشت.

وی با تاکید براینکه اجماع قوی و سازنده جهان نسبت به برجام ادامه دارد، گفت: شرکای آمریکا در برجام بعد از سخنان ترامپ نیز بطور محکم مسیرشان را از رویکرد مخرب این کشور جدا و بر حفظ برجام و منافع جهانی اش پافشاری کردند د و این اولین شکست مفتضحانه ترامپ پس از مانور سیاسی اش بود.

رحیمی با اشاره به اینکه افکار عمومی آمریکا شاهد افزایش بی‌اعتباری پرچم و دولت خود بدست ترامپ هستند، اظهار کرد: این خسارت و خفت بزرگی برای یک ملت محسوب شده اگرچه چالش برجام در رقابت‌های حزبی و انتخاباتی آمریکا قابل ردیابی است اما تهدید امنیت و صلح جهانی با سخنان و تصمیمات ترامپ خسارتی است که جامعه آمریکا هزینه‌هایش را متحمل خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با اولویت امنیت و منافع ملی مسیر همکاری بین‌المللی برای تامین و تقویت امنیت و صلح در منطقه را در چاچوب قواعد بین‌المللی با قوت ادامه خواهد داد و در این فرایند به عقب برنخواهد گشت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
نا شناس
۰۲:۲۷ ۲۳ مهر ۱۳۹۶
امريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند تا اين سپاه پاسداران را داريم غم نداريم