سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقیمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مذاکره درباره برجام به اتمام رسیده است/ترامپ تاریخ و جغرافیا را مطالعه نکرده است

استاندار تهران گفت: : مذاکره کشورهاى مذاکره کننده درباره برجام در سطوح بین المللى مطرح و اعلام شده و تمامى مذاکرات در این باره به اتمام رسیده است.

محمد حسین مقیمى استاندار تهران در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره سخنرانى رییس جمهور آمریکا علیه ایران و مواضع وى در برابر برجام اظهار کرد: به نظر می رسد ترامپ، تاریخ و جغرافیا را خوب مطالعه نکرده است.

وى افزود: اسناد تاریخى بخوبی نشان می دهد که نام خلیج فارس همواره خلیج فارس بوده است و هرگز واقعیتهاى تاریخى و جغرافیایى تغییر نمی کند.

مقیمى درباره اظهارات ترامپ درباره برجام خاطرنشان کرد: برجام معاهده اى چند جانبه میان ٧ کشور است و آژانس بین المللى انرژى اتمى هم پایبندى ایران به برجام را چندین مرتبه اعلام کرده است و در واقع امریکایی‌ها نسبت به اجراى برجام تعهدى نداشته اند.

استاندار تهران اضافه کرد: ایران به اجراى همه موارد در برجام پایبند بوده است، اما امریکا با موضع گیرى امروز خود شرایط را براى خودش سخت‌تر کرد.

وى ادامه داد: مذاکره کشورهاى مذاکره کننده درباره برجام در سطوح بین المللى مطرح و اعلام شده و تمامى مذاکرات در این باره به اتمام رسیده است.

مقیمى متذکر شد: اتحادیه اروپا، آلمان، چین، فرانسه، روسیه و انگلیس اعلام کردند مذاکره اى درباره برجام نخواهند داشت.

استاندار تهران با بیان اینکه برجام قابل مذاکره مجدد نیست، گفت: تصمیماتى درباره برجام از سوى کشورهاى مذاکره کننده اتخاذ شده و آن‌ها باید نسبت به اجراى آن تصمیمات اقدام کنند البته یکى از کشورهایى هم که باید به برجام عمل کند امریکاست.

انتهاى پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.