سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کریمی قدوسی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

"کاتسا" به جای سپاه، نظام جمهوری اسلامی ایران را نشانه گرفته است/ اقدام متقابل مجلس در تصویب قوانین علیه ارتش آمریکا

عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تسری قانون کاتسا به سپاه پاسداران و در حقیقت جمهوری اسلامی ایران را نشانه گرفته است.

جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درگفت وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اظهارات ترامپ  مبنی بر قرار دادن سپاه پاسداران در گروه‌های تروریستی گفت: براساس قانون کاتسا که از سوی کنگره تصویب شده مربوط به تهدید سپاه پاسداران است.

وی ادامه داد: سپاه پاسداران به دلیل آنکه یکی از مظاهر اقتدار ملت ایران بوده و در هر میدانی پیروز بیرون آمده است برای آمریکایی‌ها مهم جلوه داده می‌شود.

نماینده مردم مشهد و کلات تأکید کرد: سپاه توانسته تمام نقشه‌های آمریکایی‌ها را در عرصه‌های میدانی به ویژه در خلق داعش و تجزیه‌ کشورهای اسلامی نقش بر آب کند و رکن اصلی شکست آن‌ها در اقدامات تقابلی سپاه با آنها بوده است.

کریمی قدوسی تصریح کرد: در قانون کاتسا که یکی از دستورات اجرایی برای رئیس جمهور آمریکا بوده و مختص مقابله با سازمان‌های تروریستی معروف دنیا مانند القاعده، طالبان و داعش است حال آنها می‌خواهند این قانون را به سپاه پاسداران هم تسری دهند و هر گونه مجازات برای سازمان‌های تروریستی را برای سپاه پاسداران هم اعمال کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه بر اساس قانون کاتسا هرگونه رابطه آموزشی، خدماتی، پولی، بانکی و سیاسی با این سازمان‌ها مشمول این مجازات‌ها می‌شوند گفت: یعنی اگر بانکی در یک گوشه دنیا به شبکه القاعده خدمات بانکی ارائه کند تحریم می‌شود.

وی ادامه داد: در جمهوری اسلامی ایران هم اگر دولت حقوق پرسنل سپاه پاسداران را پرداخت کند، دولت حامی ترویست شناخته شده و مجازات می‌شود. هر جایی که به مجموعه سپاه متصل است مانند قرار گاه خاتم مشمول قانون می‌شود.

نماینده مردم مشهد و کلات با تأکید بر اینکه تسری قانون کاتسا به سپاه پاسداران بسیار خطرناک است اظهار کرد: این جا دیگر بحث سپاه مطرح نیست بلکه موضوع نظام جمهوری ایران است زیرا آمریکایی ها می‌خواهند با این قانون ما را حامی تروریسم معرفی کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بررسی این موضوع در جلسه این کمیسیون هم گفت: قطعا ما قانون اقدام متناسب در برابر اقدامات ماجراجویانه آمریکا را بازنگری می‌کنیم، تاکنون ارتش این کشور را حامی تروریسم معرفی کرده‌ایم و از این پس آن را گسترش خواهیم داد.

کریمی قدوسی خاطر نشان کرد: با تغییر آن قانون ارتش آمریکا را در ردیف داعش، القاعده و طالبان قرار داده و اجازه می‌دهیم به طرفداران ایران که در کل منطقه هر اقدامی را علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا بر اساس این قانون انجام دهند و حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام /

 

اقدام متقابل ایران نسبت به قرار دادن نام سپاه در لیست گروه های تروریستی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
بی نام
۱۹:۴۵ ۲۱ مهر ۱۳۹۶
وقتی مسئولی برای عملکرد سپاه ارزش قایل نیست از بیگانه انتظاری نیست.