سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردوغان: ترکیه هیچ نیاز و وابستگی به آمریکا ندارد

اردوغان در سخنانی تاکید کرد ترکیه هیچ نیاز و وابستگی به آمریکا ندارد و از این به بعد از سلاح‌های آمریکایی استفاده نخواهیم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در نشستی با استانداران در آنکارا اعلام کرد خودمان تسلیحات مورد نیازمان را تولید می کنیم و دیگر تسلیحات وارد نخواهیم کرد. ترکیه هیچ نیاز و وابستگی به آمریکا ندارد و از این به بعد از سلاح‌های آمریکایی استفاده نخواهیم کرد.

او افزود:  از تصمیم اخیر واشنگتن در توقف صدور ویزا شگفت زده شدیم. در برابر تصمیماتی که علیه ما اتخاذ می شود سکوت نمی کنیم. سفیر آمریکا در آنکارا عامل بروز بحران روادید است. سفارت آمریکا در آنکارا خبر داد تصمیم به توقف صدور روادید، تصمیمی از طرف واشنگتن بود. 

 رییس جمهور ترکیه در ارزیابی تنش اخیر با واشنگتن گفت: آمریکا  شریک راهبردی اش (ترکیه) را فدای سفیرش کرد.

 رجب طیب اردوغان در ارزیابی بحران لغو روادید با آمریکا، جان باس سفیر این کشور در آنکارا را مسئول این بحران آفرینی خواند و گفت: دستگیری کارمند کنسولگری آمریکا در استانبول با استناد به دلایل متقن و در چارچوب یک پرونده قضایی صورت گرفته است.
 
او در نشست با استانداران با اشاره به اینکه ترکیه یک کشور قبیله ای نیست، گفت: در پاسخ به بیانیه سفارت آمریکا مبنی بر لغو صدور روادید، من خواستم که عین متن مربوطه را حرف به حرف؛ بدون هیچ کم و کاستی سفارتمان در واشنگتن منتشر کند. زیرا این اقدام برازنده جمهوری ترکیه است و هیچ کس نمی تواند به ما درس حقوق بدهد.
 
 اردوغان با اشاره به جلوگیری کنگره آمریکا از فروش سلاح به تیم محافظین اش از سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه خواست از این پس  خرید سلاح زیگزاگ از آمریکا را متوقف کرده و برای رفع این نیاز به امکانات داخلی بسنده کنند. 
 
در پی دستگیری دو کارمند کنسولگری آمریکا در استانبول به اتهام جاسوسی و ارتباط با جماعت فتح الله گولن، متهم ردیف اول کودتای نافرجام سال گذشته زنجیره تنش و اختلافات آنکارا و واشنگتن از روز یکشنبه با اقدام متقابل دو طرف در تعلیق صدور ویزا برای اتباع یکدیگر وارد مرحله بحرانی شده است.

انتهای پیام/

 

اظهار نظر اردوغان درباره تنش‌های اخیر با آمریکا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.