سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس هواشناسی خبر داد:

تشکیل پدیده گرد و خاک و کاهش دید در برخی نقاط استان بوشهر

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از احتمال تشکیل پدیده گرد و خاک و کاهش دید در برخی نقاط استان بوشهر برای ساعات آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، پیام مساعدی اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی استان نشان دهنده ادامه وزش جریانات شمالی است که پیش‌بینی می‌شود طی امروز و فردا خلیج فارس همچنان مواج و متلاطم باشد. همچنین با توجه به افزایش سرعت باد احتمال تشکیل پدیده گرد و خاک و کاهش دید در برخی نقاط دور از انتظار نیست. برای ۲۴ ساعت آینده آسمان استان صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و در برخی نقاط گرد و خاک و احتمال کاهش دید پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: در این مدت جهت باد غالباً شمال غربی با سرعت ۱۶ تا ۴۴ کیلومتر در ساعت گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج بین ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر گاهی ۲۷۰ سانتیمتر خواهد بود. حداکثر و حداقل دمای بندر بوشهر طی ۲۴ ساعت گذشته به ترتیب ۳۶ و ۲۹ درجه سلسیوس گزارش شده است، در حالی که در سال ۱۳۹۵ بیشترین دمای هوا در چنین روزی ۳۳ درجه و کمترین دما ۲۸ درجه بوده است.

وی افزود: میانگین بلندمدت دمای بیشینه در چنین روزی ۳۳ درجه و دمای کمینه ۲۳ درجه است. طی ۴۵ سال گذشته بیشترین دمای این روز ۳۶ درجه در سال ۱۳۵۳ و کمترین دما ۱۷ درجه در سال ۱۳۵۰ اتفاق افتاده است.  بیشترین سرعت باد نیز در سال ۱۳۶۱ با جهت شمال غربی و سرعت ۵۵ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

انتهای پیام /پ

تشکیل پدیده گرد و خاک و کاهش دید در برخی نقاط استان بوشهر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.