سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان:

توانمند سازی 598 روستا تا پایان برنامه ششم توسعه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از توانمندسازی ۵۹۸ روستای همدان تا پایان برنامه ششم توسعه و اجرای طرح های روستا تعاون،روستای بدون بیکار و هر روستا یک محصول در همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سید احمد توصیفیان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استانداری همدان درجلسه انعقاد تفاهم نامه بین استانداری، صندوق کارآفرینی امید و سازمان فنی و حرفه‌ای  گفت: موضوع اشتغال روستایی یکی از بخش‌های مهی است و بایدبه اشتغال این قشر توجه شود.

وی با اشاره به اینکه حدود 30 درصد از جمعیت کشور در روستا ها زندگی می کنند، گفت: ابن میزان دراستان همدان 37 درصد می باشد.

توصیفیان با اشاره به وضعیت اشتعال در روستا ها افزود: 10هزار میلیارد تومان برای اشتغال روستایی در کشوردرنظرگرفته شده است که 5 هزار میلیارد تومان آن مربوط به صندوق توسعه ملی و 5 هزار میلیارد موسسات عامل است.

وی از توانمند سازی بیش از 598 روستا در استان همدان تا پایان برنامه ششم توسعه خبر داد و گفت: سالانه 118 روستا برای این امر در نظر گرفته می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان ادامه داد: هدف از اجرای این طرح ثبات درجمعیت روستا وایجاد مهاجرت معکوس به روستاها می باشد.

توصیفیان با بیان اینکه حدود 90 روستا شناسایی شده است، گفت: دراین طرح هرفرمانداری ده روستا را معرفی کرده تا در قالب برنامه‌های روستا تعاون برنامه را اجرا شود

وی ادامه داد: برای تکمیل واجرای کامل تهدات بر روی 28 روستای دیگر نیزدرحال مطالعه هستیم.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان به طرح روستا تعاون اشاره کرد و گفت: طرح «روستا تعاون»، «روستای بدون بیکار» و «هر روستا یک محصول» اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ ج

598 روستا استان همدان در پایان برنامه ششم توسعه توانمند سازی می شوند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.