سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد:

نوسازی بیش از 2 میلیون مسکن روستایی در کشور

معاون نوسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بیش از 2 میلیون واحد مسکن روستایی در قالب بهسازی مسکن روستایی نوسازی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ عزیزالله مهدیان معاون نوسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه از سال 84 تاکنون 30 تا 40 درصد خانه های روستایی کشور نوسازی شده است، افزود: در کل کشور سالیانه 200 هزار واحد مسکن روستایی با تسهیلات 180 تا 200 میلیون ریالی، نوسازی و مقاوم سازی می شود.

وی با اشاره به کمک های بلاعوضی که از حساب 100 امام راحل(ره) برای تکمیل واحدهای روستایی پرداخت می شود، افزود: تلاش می کنیم از طریق حساب 100 امام راحل(ره) برای نوسازی آن دسته از منزل خانواده های روستایی که توان ساخت و اخذ تسهیلات بهسازی مسکن را ندارند، کمک کنیم.

معاون نوسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کارمزد تسهیلات نوسازی مسکن روستایی را پنج درصد عنوان و افزود: کمک بلاعوض ما از حساب 100 امام(ره) برای خانواده های ناتوان در نوسازی مسکن روستایی، 80 میلیون ریال است و اگر نهادهای حمایتی نیز کمک کنند، سقف این تسهیلات اضافه می شود.

مهدیان خواستار کمک خانواده ها و فرزندان در نوسازی مسکن روستایی شد و خاطرنشان کرد: خانواده هایی که ممکن است تحت پوشش هیچ سازمان حمایتی نبوده و توانایی هم ندارند، از حساب 100 امام(ره) و جلب کمک های ستاد اجرایی و دستگاه های حمایتی دیگر در نوسازی مسکن به آنها کمک می کنیم.

وی با اشاره به نامناسب بودن مسکن روستایی در روستای پیرسواران ملایر گفت: با توجه به اینکه اکثر خانه های این روستا در حال تخریب است، کمک خواهیم کرد تا از محل حساب 100 امام راحل(ره) و ارایه تسهیلات، ساکنان آن مسکن خود را نوسازی کنند.

انتهای پیام/ج

نوسازی و بهسازی 2 میلیون واحد مسکن روستایی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.