سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در 6 ماهه نخست امسال؛

شناسایی کالاهای فاقد پروانه استاندارد در خوزستان

مدیرکل استاندارد خوزستان از شناسایی 54 مورد کالای فاقد استاندارد در 6 ماهه نخست امسال در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا دهدشتی زاده، مدیرکل استاندارد خوزستان گفت: در بررسی هایی که در 6 ماهه نخست امسال صورت گرفت، 54 مورد کالای فاقد استاندارد شناسایی شد.

وی اظهار داشت: همچنین در این مدت 13 مورد کالا که با استاندارد مغایرت داشتند و 2 مورد جعل علامت استاندارد نیز گزارش شده است.

دهدشتی زاده یکی دیگر از مواردی که بررسی و آزمون آن توسط استاندارد با سلامت مردم در ارتباط است را بررسی استاندارد آسانسور نام برد و افزود: هر آسانسوری که نصب می شود بعد از یک سال باید ایمنی و استاندارد آن مورد بررسی قرار گیرد.

مدیرکل استاندارد خوزستان اذعان داشت: همکاری برخی شرکت ها و سازمان های دولتی برای بررسی استاندارد آسانسورهای آن ها ضعیف است و مجتمع های مسکونی و شرکت های خصوصی برای بررسی وضعیت استاندارد آسانسورهای خود باید تقاضای بررسی استاندارد کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در حال حاضر هیچ شهرداری بدون دریافت مجوز تایید استاندارد آسانسور پروانه ساخته صادر نمی کند.

رضا دهدشتی زاده تعداد گواهینامه های آسانسور صادر شده در 6 ماه امسال را در استان 682 مورد نام برد و گفت: یک هزار و 990 آسانسور در سطح استان نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

وی همچنین با اشاره به نظارتی که بر کالاهای وارداتی و صادراتی وجود دارد بیان داشت: در 6 ماهه امسال 568 کالای صادراتی از استان مورد آزمون قرار گرفت که تمامی کالاها مورد تایید استاندارد بودند و در این مدت نیز 12 هزار و 518کالای وارداتی به استان مورد آزمون قرارگرفت که 186 نمونه مورد تایید استاندارد نبودند.

دهدشتی زاده از دیگر موارد مورد بررسی توسط استاندارد را طلا عنوان کرد و افزود: در این مدت طلاجات 395 واحد صنفی طلا در استان مورد آزمون قرار گرفت که از این تعداد استاندارد 194 واحد صنفی تایید نشد.

22 مهر ماه (14 اکتبر) روز جهانی استاندارد است.

انتهای پیام/گ

کالاهای فاقد پروانه استاندارد شناسایی شدند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.