سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان:

در شهریور سال جاری 455 پرواز خارجی انجام شده است

مدیرکل شرکت فرودگاه‌های استان اصفهان گفت: در شهریور سال جاری 455 پرواز خارجی انجام شده است که نسبت به شهریور سال گذشته رشد 13 درصدی را شاهد بوده‌ایم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسن امجدی عصر امروز در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی از فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اظهار کرد: توسعه فرودگاه در دو زاویه بلند مدت و تملک اراضی مورد نیاز و سرمایه‌گذاری شرکت وینسی و کوتاه مدت که همان اقدام بر اساس آن چه موجود است تقسیم بندی می‌شود.

وی بیان کرد: در یک سال گذشته با تلاشی که در مجموعه استان، استانداری، مجمع نمایندگان استان، شرکت فرودگاه‌های کشور، وزارت دفاع، وزارت اقتصاد و امور دارایی و ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام شده است و منتج به یک صورت جلسه شده است که 400 هکتار از 700 هکتار اراضی مورد نیاز تحویل فرودگاه اصفهان شود.

مدیر کل فرودگاه‌های استان اصفهان تصریح کرد: اخذ مجوزها از طریق وزارت دفاع در حال انجام است تا مقدمات سرمایه‌گذاری شرکت فرانسوی برقرار شود، این شرکت قرار است در قالب چند طرح 120 میلیون دلار  سرمایه‌گذاری انجام دهد و احداث ترمینال جدید به وسعت 25 هزار متر مربع در مراحل اول است که در مراحل بعدی به 35 هزار متر مربع می‌رسد.

وی با بیان این که قرار است سی‌آی‌پی در خور فرودگاه اصفهان، تأسیسات و موتورخانه‌های برق، پارکینگ و سیستم‌های سرمایش و گرمایش توسط شرکت فرانسوی انجام شود، عنوان کرد: در کوتاه مدت نیز بر اساس منابع شرکت فرودگاه‌ها مناقصه‌ای برای افزایش فضای ترمینال خارجی فعلی برگزار کرده است.

امجدی ادامه داد: در یک بازه زمانی 15 ماهه، ترمینال خارجی از 6 هزار متر مربع به بیش از 15 هزار متر مربع افزایش پیدا خواهد کرد؛ تأسیسات سرمایش و گرمایش احداث خواهد شد و سی‌آی‌پی موقت فرودگاه نیز در غالب همین قرارداد کلنگ آن زده شده است و ظرف 15 ماه اجرا خواهد شد.

وی با بیان این که بیش از 20 میلیارد تومان برآورد مالی این طرح بوده است و مشکلی در تأمین آن نبوده است، بیان کرد: با توجه به این که یکی از سه قولی که رئیس جمهور در سفر انتخاباتی به اصفهان دادند واگذاری اراضی مورد نیاز به فرودگاه اصفهان بوده است، فرودگاه اصفهان در پروازهای داخلی پنجمین فرودگاه از نظر جا به‌ جایی مسافر و در پروازهای خارجی سومین فرودگاه کشور بعد از فرودگاه امام خمینی(ره) و فرودگاه مشهد است.

مدیرکل شرکت فرودگاه‌های استان اصفهان در پایان گفت: در شهریور سال جاری 455 پرواز خارجی انجام شده است که نسبت به شهریور سال گذشته رشد 13 درصدی را شاهد بوده‌ایم؛ در سال 95 بیش از 19 هزار و 74 پرواز مسافری انجام شده است که نسبت به سال گذشته آن 20.5 درصد رشد داشته‌ایم، با رفع محدودیت‌های موجود، در یک بازه کمتر از 3 سال قابلیت افزایش تعداد مسافران بیش از دو برابر دارد، پروازهای خارجی در شهریور سال 96 نسبت به مرداد ماه همین سال بیش از 22.6 درصد رشد در تعداد پرواز داشته‌ایم.

 

انتهای پیام/م

 

رشد 13 درصدی پروازهای خارجی در شهریور امسال

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.