سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پهن شدن تور صیادان از فردا ۲۰ مهر در دریای  مازندران

صیادان مازندرانی فردا پنجشنبه ۲۰ مهر برای صید ماهیان استخوانی به دریا می‌ روند.

عباسعلی شیخ تبار معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: هر ساله در تاریخ ۲۰ مهر ماه فصل صید شروع می‌شود و امسال هم در روز پنجشنبه ۲۰ مهرماه شهرستان محمودآباد در شرکت تعاونی پره وحدت میزبان افتتاحیه صید ماهیان استخوانی مازندران است.

وی افزود: امسال مانند پارسال ۵۴ تعاونی صیادی سراسر مازندران با حدود ۴ هزار نفر صیاد وارد آب‌ های دریای مازندران می‌شوند.

شیخ تبار گفت: این صیادان با هدف بهره برداری و صید انواع ماهیان استخوانی شامل ماهی سفید، کفال، کپور و کلمه و سایر گونه‌ها وارد دریا می‌شوند.

وی افزود:  صیادان مازندران پارسال حدود ۳ هزار و ۵۴۵ تن صید انواع ماهی داشتند که انتظار داریم امسال حدود ۵ هزار تن صید داشته باشیم.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گفت: با توجه به فعالیت‌های بازسازی ذخائر که در مازندران و مرکز تکثیر شهید رجایی اتفاق افتاد، بیش از ۶۵ میلیون قطعه بچه ماهی سفید و کپور را تکثیر و رهاسازی شد.

شیخ تبار افزود: با مشارکت تعاونی‌های صیادی در ۱۱ رودخانه و دو استخر جایگاه تکثیر طبیعی ماهی سفید و کپور را فراهم کردیم که در مجموع ۲۵ میلیون قطعه انواع بچه ماهیان سفید و کپور در این شیل‌ ها تولید و در همان رودخانه‌ ها رهاسازی شددند.

انتهای پیام/ م

صید ماهیان استخوانی از فردا ۲۰ مهر در مازندران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.