سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در حاشیه هیئت دولت؛

نهاوندیان: صف حامیان ایران منسجم‌تر و آمریکا منزوی‌تر شده/سیاست ارزی دولت تغییر نکرده است

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: صف حامیان ایران منسجم‌تر و صف حامیان آمریکا بسیار کمتر شده است.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره احتمال خروج آمریکا از برجام، اظهار کرد: اقتصاد ایران بسیار بزرگتر از آن است که با سخنرانی و صحبت مسئول دولت دیگری تاثیرات بیش از اندازه در آن ایجاد شود.

وی ادامه داد: ما به صورت روز افزون مناسباتمان با اقتصاد جهانی در حال افزایش است و اتفاقا این موضع گیری‌های نسنجیده و نابخردانه‌ای که دولت جدید آمریکا اتخاذ و اظهار کرده است، باعث شده دیگران در جهان از جمله اتحادیه اروپا برای همکاری نزدیک با ایران علاقمندتر شوند.

نهاوندیان با بیان اینکه صف حامیان ایران منسجم‌تر و صف حامیان آمریکا بسیار کمتر شده است، گفت: آمریکا منزوی‌تر شده است و فرصت افزایش و تقویت مناسبات اقتصادی ایران با دیگر کشور‌ها بیشتر از گذشته است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: با اتخاذ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ما نسبت به گذشته در شرایط بسیار بهتری در مسئله ایستادگی روی پای خودمان هستیم. ذخیره کالا‌های اساسی را امروز با سال ۹۲ مقایسه کنید؟ شرایط فروش صادراتی ما را در بازار‌های جهانی را ببینید و مقایسه کنید.

وی تصریح کرد: در مجموع شرایط اقتصادی ایران از درجه بسیار بالاتری در تاب آوری و ایستادگی قرار دارد، تاثیرات اینگونه لفاظی‌ها خیلی جدی نمی‌بینم کاملا به انسجام ملت ما و در صحنه بودن فعالان اقتصادی بستگی دارد ما یک بار دیگر هم از این امتحان سرافرازی بیرون می‌آییم.

نهاوندیان در پاسخ به اینکه برخی جناح‌های سیاسی سعی دارند بگویند برجام اشتباه بوده است، گفت: همانگونه که امروز رئیس جمهور اشاره کرد، برجام اکنون آزمونی در صحنه جهانی شده است و آن دولتی که یاغیانه مقررات بین المللی را زیر پا می‌گذارد معلوم می‌شود، کدام کشور است؛ ایران مورد احترام و حمایت بین المللی است در این صحنه مواضع خردمندانه و حکیمانه ایران مورد تحسین جامعه جهان است و به جایگاه بین المللی ایران کمک خواهد کرد.

نهاوندیان درباره نوسانات قیمت ارز و طلا، گفت: یکی از توفیقاتی که در چهار سال اخیر بدست آمد، کاهش التهابات و نوسانات بازار ارز بود، بعضی نوسان‌ها تحت تاثیر عوامل اقتصادی و روانی قرار می‌گیرند و در سال ۹۵ هم دیدید ما حرکت رو به بالایی داشتیم، اما بعد جبران شد.

وی افزود: کسانی که سوداگرانه به بازار آمده بودند زیان‌هایی دیدند، سیاست ارزی دولت تغییر نکرده و حفظ ثبات به نفع کشور است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه بانک مرکزی با توجه به گشایش‌های بعد از برجام در شرایط خوبی است، ادامه داد: با اطمینان پیش بینی می‌کنم که آرامش در بازار ارز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

واکنش نهاوندیان به احتمال خروج آمریکا از برجام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.