سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندارخوزستان؛

اهواز هوشمند می شود

استاندار خوزستان از آمادگی زیرساخت های شکل گیری شهر هوشمند در اهواز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان بیان داشت: زیرساخت های شکل گیری شهر هوشمند برای روان سازی خدمت بهتر و سریع تر به مردم در اهواز آماده شده و این می تواند تجربه خوبی را در اختیار دیگر شهرهای استان قرار دهد.

وی اظهار کرد: زیرساخت شهر هوشمند در اهواز به خصوص در بخش اینترنت پرسرعت و شبکه به هم پیوسته ارتباطات در مقایسه با سایر کلانشهرهای کشور در وضعیت بهتری قرار دارد و این کمک خواهد کرد تا پروژه شهر هوشمند در اهواز با گستردگی و دقت بیش تری اجرا گردد.

شریعتی اذعان داشت: شهر هوشمند این امکان را به شهروندان می دهد تا از خدمات شهری بهتر و بدون اتلاف وقت و با هزینه کم تر بهره مند شوند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه اجرای شهر هوشمند می تواند ترافیک شهری اهواز را کم تر کرده و شرایط زیست محیطی این شهر را بهبود خواهد بخشید گفت: در بحث شهر هوشمند باید مدیریت منابع متمرکز شود و متولی آن نیز به صورت مشخص تعیین شود.

وی بیان کرد: راه اندازی شهر هوشمند می تواند سهم درآمدی شهری را افزایش دهد و ضمن ایجاد اشتغال جدید، منابع جدیدی برای شهرها در بخش مالی تعریف کند.

غلامرضا شریعتی خواستار استفاده از تجربیات شهر هوشمند تهران در پروژه زیرساختی شهر هوشمند اهواز شد و اظهار داشت: تاخیر و تعلل در راه انداری شهر هوشمند در کلانشهر می تواند خسارات زیادی به مردم وارد کند و این پذیرفتنی نیست.

نماینده عالی درولت در استان در این نشست که مدیرعامل شرکت ایرانسل، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اهواز و کارشناسان امور شهری حضور داشتند اذعان کرد: شهردار و اعضای شورا برای خدمت به مردم به ویژه اجرای طرح هوشمند شهر اهواز عزمی جزم دارند و باید این پروژه در کوتاه ترین زمان ممکن اجرایی گردد.

وی در ادامه افزود: موفقیت اجرای این طرح به صورت پایلوت در اهواز، می تواند زمینه ساز اجرای طرح هوشمند در شهرهای آبادان، خرمشهر، ماهشهر و دزفول که جمعیت شهری زیادی دارند شود.

در این نشست مقرر شد در 2 ماه آینده جلسه دیگری در این خصوص با حضور اعضای کارگروه شهر هوشمند به منظور بررسی پیشرفت پروژه شهر هوشمند اهواز برگزار شود.

انتهای پیام/گ

اجرای طرح شهر هوشمند در اهواز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.