سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان:

باید سرانه مصرف شیر در کشور اصلاح شود

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: باید سرانه مصرف شیر در کشور اصلاح شود که طبق آمار در بسیاری از محصولات کشاورزی سرانه کشور نسبت به جهان بسیار پایین است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،شهرام موحدی امروز در آیین افتتاح ایستگاه شیر شرکت تعاونی گاوداران نجف‌آباد یکی از دغدغه‌های امروز کشور را کاهش میزان مصرف نسبت به تولید محصولات برشمرد و گفت: باید سرانه مصرف شیر در کشور اصلاح شود که طبق آمار در بسیاری از محصولات کشاورزی سرانه کشور نسبت به جهان بسیار پایین است.

وی با اشاره به عدم مصرف شیر در 60 درصد از دانش‌آموزان، افزود: یکی از وظایف تولیدکنندگان، ایجاد زمینه‌های بهبود مصرف در کشور است که باید در این زمینه ورود کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان دیگر دغدغه موجود در عرصه کشاورزی را صادرات بیان کرد و گفت: در مرحله توزیع و هم‌چنین در صادرات محصولات باید سلیقه مصرف‌کننده و استانداردها و کیفیت محصولات مورد دقت و توجه قرار گیرد و برای آنکه بتوانیم در بازار جهانی حضور جدی داشته باشیم باید به بالاترین و بهترین نوع محصولات برسیم.

وی توجه جدی به بحث آموزش را از مسائل کلیدی در عرصه صادرات برشمرد و اضافه کرد: اگر شما برای امروز جهان تولید می‌کنید باید با علم روز به‌ پیش بروید که متأسفانه بحث‌های آموزش مورد توجه جدی قرار نمی‌گیرد و آنچه رهبر معظم انقلاب درباره اقتصاد مقاومتی فرمودند باید با جدیت در دستور کار شما دامداران و کشاورزان قرار گیرد.

موحدی چند توصیه نیز به دامداران داشت و بیان کرد: یکی از اصول بسیار حیاتی در بخش دامداری رعایت بهداشت است باید سخت‌گیرانه‌ترین مسائل بهداشتی در دامداری‌ها به اجرا گذاشته شود و با وجود اقسام بیماری‌ها، نباید تصور کنید که واکسن راه مقابله نهایی است.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان درباره اصلاح نژاد و رفتن به سمت بهبود کیفیت محصولات بیان داشت: کشور هلند که وسعتش به اندازه سه استان ایران است، میزان صادراتش در بخش دامداری به‌ اندازه کل صادرات نفت ایران است و آنچه در بین دامداران و کشاورزان وجود ندارد، خودباوری است که امروز هم توانمندی و هم تولیدات خوبی در کشور وجود دارد.

 

انتهای پیام/م

 

60 درصد از دانش‌آموزان شیر نمی‌نوشند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.