سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فیروزه شهربابک آماده فروش در بازارهای خارجی

رئیس کمیسیون تولید و اشتغال و نائب رئیس کمیسیون بودجه مجلس از معادن و کارخانه های شهربابک بازدید کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛  تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی عصر و شب گذشته از معادن مس چاه فیروزه و کارخانه بابک مس ایرانیان در شهربابک بازدید داشتند.

فولادگر رئیس کمیسیون تولید و اشتغال مجلس گفت : کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اصل ۴۴ مجلس به منظور رفع بیکاری تشکیل شده است.

وی افزود : از اهداف این کمیسیون به کارگیری توان بخش خصوصی و کاهش تصدی های دولتی ، برای مردمی کردن اقتصاد و به کارگیری توان داخلی است.

 وی با اشاره به اینکه برای شناخت ظرفیت های موجود در کشور باید نمایندگانی از مجلس که علاقمند به مباحث اقتصادی و تولیدی هستند از مناطق مستعد در استانها و شهرستانها بازدید کنند بیان کرد : در مجلس نیز از توان کمیسیون های تخصصی مرکز پژوهش ها و کارشناسانی برای شناسایی این ظرفیت ها استفاده میکنیم.

فولادگر با ابراز تأسف از بالا بودن نرخ بیکاری در برخی از مناطق استان کرمان اظهار داشت : با پتانسیل هایی که این استان در زمینه های صنعتی ، کشاورزی و گردشگری دارد میتوان با سرمایه گذاری های خصوصی نرخ بیکاری را کاهش داد.

وی باتوجه به بازدیدهایی که از برخی معادن شهربابک داشت گفت: در استان کرمان مناطقی مثل شهربابک ، خاتون آباد ، میدوک و سرچشمه که روی معادن مس هستند ، با سرمایه گذاری نهادهای غیردولتی و بخش های خصوصی در مجموعه صنایع مس و صنایع وابسته در ایجاد زنجیره ی ارزش افزوده موفق بوده اند.

وی ادامه داد : فناوری های به روزی که در اینجا به کار گرفته شده در کاهش مشکلات زیست محیطی ، انرژی و هزینه و نیز در ایجاد اشتغال و کارآفرینی موفق بوده و امیدواریم بیش از پیش شاهد توسعه این منطقه باشیم.

علی اسدی نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی نیز در خصوص سامان دهی صنعت نوپای فیروزه در این شهرستان گفت : به تازگی از طریق افرادی که سرمایه گذار هستند و قول همکاری داده اند فیروزه شهربابک در طرح های مختلف آماده ی فروش در بازارهای خارجی است.

قوامی نائب رئیس کمیسیون بودجه گفت : براساس تصویب لایحه ای در مجلس دولت 1/5 میلیارد دلار در قالب تسهیلات قرض الحسنه در اختیار چند بانک قرار میدهد و با نرخ 6 درصد و 6 ساله در اختیار صنایع مادر و صنایع پایه ای که باید در جوار مناطق عشایری و روستایی باشد قرار میگیرد.

وی افزود : شهرهای زیر 10 هزار نفر ، بخش کشاورزی و طرح های گردشگری نیز میتوانند از این تسهیلات استفاده کنند و این فرصت خوبی برای تولید و ایجاد اشتغال است.

 

انتهای پیام/س

 

بازدید رئیس کمیسیون تولید و اشتغال  و نائب رئیس کمیسیون بودجه  از معادن  شهربابک 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.