سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش/

آیا می توان بدون پاسپورت به پیاده روی اربعین رفت؟

امسال طرف عراقی تاکید کرده است که گذر از مرز باید با دقت انجام شود و بدون داشتن روادید امکان عبور از مرز نیست.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در چند سال گذشته بسیاری از مردم بدون داشتن روادید  در ایام منتهی به اربعین از مرزهای ایران و عراق عبور کرده و در مراسم پیاده روی اربعین شرکت می کردند به همین دلیل و به علت استقبال بی نظیر مردم از پیاده روی ایام اربعین، طی سفر مقامات عراقی به جمهوری اسلامی ایران، مقامات ایرانی درخواست لغو روادید را مطرح کردند که طرف عراقی به علت شرایط خاص و جنگی خود، با این درخواست موافقت نکرد.

 علی رغم این مخالفت و به هنگام ورود حجم زیادی از زوار به مرزهای ایران و عراق عده بسیاری توانسته بودند بدون اخذ روادید از مرز عبور کنند،به همین دلیل سردار فتحی زاده در مصاحبه ای با بیان اینکه برای سفرهای خارجی داشتن روادید الزامی است، گفت: برای سفر به عراق داشتن روادید معتبر نیز الزامی است و برابر تفاهم نامه امضا شده ما نمی توانیم اجازه عبور از مرز بدون روادید را بدهیم.

رئیس کمیته امنیتی و انتظامی ستاد اربعین درباره الزامی بودن داشتن روادید در اربعین افزود: امسال طرف عراقی تاکید کرده است که گذر از مرز باید با دقت انجام شود و بدون داشتن روادید امکان عبور از مرز نیست.

سردار فتحی زاده با بیان اینکه  عراق امسال تاکید دارد که مقررات به طور کامل اجرا شود، گفت:دو کشور همه تسهیلات را  فراهم کرده اند تا مردم از ظرفیت ها استفاده کنند. تمهیداتی هم که در ایران اتخاذ شده است بر این مبناست که مقررات به صورت جدی اجرا شود و بنابر تشخیص دستگاه قضا به رفتارهای غیر قانونی، جرایم و تلاش برای عبور غیرقانونی رسیدگی خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ در سفرهای عتبات به غیر از ایام اربعین حداقل اعتبار گذرنامه زائران برای دریافت ویزای کشور عراق، شش ماه است که این مدت به سه ماه تقلیل یافته است.

بر این اساس  سازمان حج و زیارت طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: برای رفاه حال زائران حسینی ایام اربعین، مذاکراتی میان مسئولان ستاد مرکزی اربعین جمهوری اسلامی ایران و مسئولان کشور عراق صورت گرفت که طی آن مذاکرات مقرر شد حداقل اعتبار گذرنامه زائران برای دریافت ویزای اربعین بجای شش ماه، سه ماه در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

روادید پیاده روی اربعین حذف نمی شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۵:۲۲ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
چگونه می توان بدون روادید رفت عتبات لطفا من را راهنمایی کنید
حدیث
۱۱:۰۴ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
سلام..آیا بدون اینکه پاسپورت بگیریم میشه از مرز خسروی وکرمانشاه به پیاده روی اربعین رفت چون الان یه هفته ای پاسپورت حاضر نمیشه که بگیریم
کریم عبدلی
۰۰:۳۸ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
خیلی دلم پیاده روی به کربلارادارم ولی چون خانواده ام هم مثل منندوشرایت رفتنش بعلت پاسپرت برایم فراهم نبست چون واقعآحزبنه برداراست ازطرفی بدهکاری هم دارم باشرایت اینکه پاسپرت حزینش نمیدادم همین امشب درمرزمهران باماشین خودم آنجا بودم چون یک بارخودم رفتم بیشترتشنه ترشدم واقعیت نمیدانم ازآنطرخانواده ام نرفتندبدلم نمیادآنهاراجابگذارم
زهرا
۰۰:۵۲ ۱۷ مهر ۱۳۹۸
سلام.ایا بدون گذرنامه یا پاسپورت از لب مرض شلمچه برگه خروج برای پیاده روی اربعین میدن؟ممنون میشم راهنمایی کنید
زهرا
۰۰:۵۲ ۱۷ مهر ۱۳۹۸
سلام.ایا بدون گذرنامه یا پاسپورت از لب مرض شلمچه برگه خروج برای پیاده روی اربعین میدن؟ممنون میشم راهنمایی کنید
زهرا
۰۰:۵۲ ۱۷ مهر ۱۳۹۸
سلام.ایا بدون گذرنامه یا پاسپورت از لب مرض شلمچه برگه خروج برای پیاده روی اربعین میدن؟ممنون میشم راهنمایی کنید
سجاد
۲۲:۰۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
من ۱۲ سالم با پاسبورد دیگه می تونم برم
سید مرتضی
۱۴:۳۴ ۲۹ مهر ۱۳۹۷
سلام هنوز هم پاسپورت میدن ؟
الهام مهدی زاده
۲۰:۵۹ ۲۶ مهر ۱۳۹۷
سلام.من امسال خیلی دلم میخواد با مامانم پیاده برم کربلا ولی بخاطر شیفت کاریم خیلی دیر تصمیم به رفتن گرفتیم الان نه پاسپورت داریم نه ویزا.امسال نمیتونیم بریم مگنه؟