سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توزیع «راهنمای زائر» در اربعین حسینی

مسئول آموزش بعثه مقام معظم رهبری گفت: زائران اربعین حسینی جزوه راهنمای زائر دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حجت الاسلام احمدی مسئول آموزش بعثه مقام معظم رهبری در جلسه ستاد اربعین استان قزوین افزود: این جزوه برای توجیه زائران با جزئیات مورد نیاز تهیه شده است که در استان‌ها توزیع خواهد شد.

رئیس کمیته فرهنگی اربعین همچنین از شناسنامه‌دار کردن موکب‌های ایرانی خبر داد و گفت: به منظور رعایت تفاوت‌های فرهنگی بین ایرانیان و عراقی‌ها برای موکب‌ها پیوست فرهنگی، بهداشتی و امنیتی تهیه شده است.

حجت الاسلام احمدی بر بیمه شدن زائران تاکید کرد و گفت: در صورت بروز اتفاق و نداشتن بیمه کسی پاسخگو نیست.

حجت الاسلام احمدی آسیب‌های اربعین را بدلیل ناآشنایی با فرهنگ عراق دانست و گفت: با فرهنگ‌سازی باید تلاش کرد تا مردم و زائران به تفاوت‌ها احترام بگذارند.

رئیس کمیته فرهنگی اربعین از مردم خواست؛ بدلیل محدودیت‌ها، تا حد ممکن کمترین توقف را در شهر کربلا داشته باشند.

استاندار قزوین هم در این جلسه گفت : توجه به رفاه، آسایش، امنیت و سلامتی زائران در اربعین حسینی یک امر ضروری است.

عبدالمحمد زاهدی افزود: زائران ضمن احترام به آداب و رسوم میزبان، باید موازین قانونی کشور عراق را رعایت کنند و از اعزام غیر قانونی بپرهیزند.

وی در ادامه بر پرهیز از اسراف تاکید کرد و از فرمانداران و بخشداران استان خواست تا ضمن اقدامات مشابه در شهرستان‌ها همراهی لازم را با ستاد استانی داشته باشند.

حجت الاسلام نعمت‌الهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان هم در این جلسه گفت: امسال ۲۰۰ مبلغ از استان به عراق اعزام و حدود ۱۰ هزار بسته فرهنگی بین زائران توزیع می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات اقزوین هم گفت: امسال ۵ قرارگاه برای مدیریت موکب‌ها تشکیل شده است و ۴۹ موکب در ۱۲ نقطه خدمات ارائه خواهند داد.

حامد کبودوند افزود: اولین موکب در شهر آوج است و موکب‌هایی در شهر‌های ایلام، کربلا و نجف برای خدمت به زائران اربعین حسینی برپا خواهد شد.

انتهای پیام/

 

جلسه ستاد اربعین استان قزوین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.