سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون حمایت از خانواده کمیته امداد کرمان؛

۳۴ درصد مددجویان کمیته امداد سالمند هستند

۶۷ هزار و ۶۲۳ نفر ازجمعیت مددجو یان تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان سالمند هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ناصر شیبانی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان کرمان با اشاره به اینکه ۳۴ درصد مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان سالمند هستند، گفت: ۱۹۹ هزار مددجو تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند که ۶۷ هزار و ۶۲۳ نفر از این مددجویان سالمند هستند.

وی با بیان اینکه این نهاد برنامه های متنوعی با هدف کمک به بهبود و سازگاری با مشکلات زندگی سالمندان برای مددجویان سالمند این نهاد پیش بینی کرده است، افزود: پرداخت کمک معیشت، تأمین هزینه‌های مسکن، اعطای وام کارگشائی و تأمین هزینه‌های بهداشت و درمان و نگهداری سالمندان در منزل از جمله خدمات کمیته امداد استان به سالمندان تحت حمایت است.

شیبانی تصریح کرد: از ۶۷ هزار و ۶۲۳ سالمند تحت حمایت کمیته امداد استان ۲۰ هزار و ۹۶۵ نفر در شهر و ۴۶ هزار و ۶۵۸ نفر در روستا زندگی می کنند.

معاون کمیته امداد استان  با اشاره به اینکه برگزاری دوره های آموزشی با موضوع بهداشت فردی و روانی دوران سالمندی یکی از برنامه های این نهاد برای سالمندان تحت حمایت است، گفت: ۷۵۰ نفر از سالمندان تحت حمایت در شش ماهه امسال با شرکت در کلاس های آموزشی آموزش های مورد نیاز بهداشت در دوران سالمندی را فرا گرفتند.

وی افزود: همچنین ۴۰۰ نفر از سالمندان بیمار تحت حمایت استان نیز در شش ماهه امسال به صورت رایگان چکاپ شدند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان کرمان با بیان اینکه فراهم کردن زمینه دیدار مسئولان در قالب طرح مفتاح الجنه از سالمندان و بیماران سالمند زمین گیر با هدف کمک به رفع مشکلات از جمله برنامه های این نهاد به مناسبت هفته سالمند است، گفت: ۱۱ نفر از سالمندان نمونه تحت حمایت استان در این هفته به اردوی زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند.

انتهای پیام/ح

جمعیت سالمندی کمیته امداد استان 34درصد است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.