سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابراهیمی:قطعی دانستن حضور ایران در سکوی جهانی غیر فنی است

مربی تیم ملی وزنه برداری گفت: قطعی دانستن حضور ایران در سکوی جهانی و انتظار مدال از وزنه برداران غیر فنی است.

اصغر ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اینکه با توجه به غیبت ۹ کشور از حضور در رقابت های جهانی وزنه برداری انتظار می رود تیم ملی ایران ضمن کسب مدال های خوش رنگ در آمریکا روی سکو برود، بیان کرد:محرومیت برای هیچ کس اتفاق خوبی نیست. بسیاری از وزنه برداران محروم دوستان ما و ملی پوشان وزنه برداری هستند اما محرومیت این ۹ کشور می تواند برای سایر تیم ها یک فرصت باشد. روی این موضوع برنامه ریزی نکردیم و از ابتدا هدفمان این بود ایران در رقابت های جهانی قوی ترین تیم باشد و نتیجه خوبی بگیرد.

او ادامه داد: از طرفی نمی توانیم بگوییم به دلیل غیبت ۹ کشور وزنه برداران ایرانی قطعا مدال می گیرند. چینی ها در سبک وزن غیبت دارند اما کشورهای دیگری برای کسب مدال در این اوزان  تلاش می کنند. می توان به محرومیت 9 تیم به عنوان یک فرصت یا شانس نگاه کرد اما پیش بینی اینکه ایران بالاترین سکو را به دست می آورد و تمام وزنه برداران مدال می گیرند، غیرمنطقی و غیر فنی است.

ابراهیمی درمورد احتمال جبران نتایج ضعیف دوره قبلی رقابت های جهانی در آمریکا گفت: تلاش می کنیم بهترین نتیجه ای که در توانمان است، بگیریم اما نمی توانیم پیش بینی کنیم. قبلا هم مشاهده کردیم که حتی در روز مسابقه اتفاق غیر قابل پیش بینی رخ داد. مانند محمد حسین برخواه که در زمان مسابقه آرنجش آسیب دید، یا ایوب موسوی و صالح چراغی که نتوانستند روادید آمریکا را بگیرند. چترایی هم آسیب دید. بنابراین نمی توان پیش بینی کرد که حتما ایران در آمریکا قهرمان می شود یا همه وزنه برداران مدال می گیرند. ما تلاش می کنیم بهترین نتیجه را کسب کنیم.

او درباره آخرین وضعیت تیم ملی وزنه برداری تصریح کرد: حدود ۵۰ روز تا آغاز رقابت های جهانی زمان داریم اما با توجه به مردود شدن ۲ وزنه بردارمان در مصاحبه اخذ روادید، تا حدی دستمان در پوست گردو ماند. وزارت امور خارجه، کمیته ملی المپیک و فدراسیون وزنه برداری در حال پیگیری هستند. امیدوارم کار آنها درست شود تا با دست بازتری ترکیب تیم ملی را بچینیم. مسعودچترایی هم در جریان لیگ آسیب دید و اکنون باید MRI بگیرد تا وضعیتش مشخص شود. فکر می کنم بین ۲ تا ۳ هفته دیگر می توانیم ترکیب تیم ملی را حدس بزنیم.

ابراهیمی درباره تصمیم کادرفنی تیم ملی برای انتخاب جانشین ایوب موسوی گفت: به این امر فکر نکرده ایم چراکه به رفع مشکل موسوی امیدواریم. البته باید احتمالات را هم در نظربگیریم. با محسن بیرانوند ترکیب تیم را به مدل های مختلف می چینیم. امیدوارم قوی ترین تیم را برای مسابقات جهانی آماده کنیم.

مربی تیم ملی وزنه برداری درباره آخرین وضعیت سعید علی حسینی اظهار کرد: با توجه به اینکه علی حسینی چند سال از اردوهای تیم‌ملی دور و به ادامه تحصیل مشغول شده بود، شرایط او نسبت به سایر وزنه برداران خاص تر و سخت تر است. سعید هشت سال در هیچ مسابقه ای شرکت نکرد و همین امر بار روانی زیادی را برای او به وجود آورده است. در سنگین وزن بهداد سلیمی و همایون تیموری را هم داریم. با توجه به افزایش فشار تمرینات و بالارفتن احتمال آسیب دیدگی امیدوارم ملی پوشان در مدت باقی مانده تا آغاز رقابت های جهانی بدون آسیب دیدگی تمرین کنند و سعید هم جزء نفراتی باشد که بتواند خودش را به مسابقات جهانی برساند و نتیجه خوبی بگیرد.

انتهای پیام/

اظهارات ابراهیمی درباره شرایط ملی پوشان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.