سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری اولین مزایده برون سپاری نمایشگاه بین‌المللی مشهد

اولین مزایده برون سپاری نمایشگاه بین‌المللی مشهد برای برگزاری نمایشگاه‌ها توسط بخش خصوصی با نظارت دستگاه‌های نظارتی ذیربط و انجام مراحل قانونی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  احسان ارکانی، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی مشهد در نشستی با اصحاب رسانه افزود: صنعت و فعالیت نمایشگاهی یک صنعت نوپا در جامعه ماست که با وجود قدمت صد ساله آن در جهان از حدود ۲۰ سال پیش در مشهد ایجاد شده است که با عناوین و موضوعات مختلف از سنین خردسال تا میانسال در حوزه‌های مختلف مثل کامپیوتر، کشاورزی، گردشکری، صنعت، معدن، حوزه نمایشگاه‌های پاییزه و بهاره فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۵ نمایشگاه بین االمللی مشهد با ۵۲ عنوان نمایشگاه تخصصی در نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شده است، گفت: ۴ هزار و دویست و نوزده نفر غرفه دار در متراژ ۱۸۲ هزار و هفتصد نود مترمربعی نمایشگاه حضور پیدا کردند و این نمایشگاه‌های تخصصی پذیرای ۲ میلیون و ششصد و پنجاه هزار بازدید کننده بوده است.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد با بیان اینکه سال ۹۵ سود خالص از درآمد حاصل از نمایشگاه بین االمللی مشهد نسبت به سال ۹۴ افزایش و رشد ۳۲ درصدی داشته است، تصریح کرد: با توجه به رکوردی که سال گذشته در اقتصاد و صنعت کشور شاهد آن بوده ایم با مساعدت و تعامل جمعی و مشارکتی که نسبت به تولیدکنندگان صورت گرفت باعث شد تا هر دو طرف منفعت ببردند.

ارکانی گفت: نمایشگاه که در پیش رو داریم نمایشگاه خدمات شهری و محیط زیست است که با حضور تمام شهرداری‌های مختلف استان برگزار خواهد شد و همچنین تفاهم نامه‌ای با نمایشگاه بین المللی کرمان منعقد شده تا بصورت دو طرفه توانمندی‌ها و دستاورد‌های هر دو استان به نمایش گذاشته می‌شود و به صورت متقابل و با بهره‌گیری از ظرفیت اتاق بازرگانی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و ... نمایشگاهی از توانمندی‌های استان خراسان رضوی نیز در محل نمایشگاه بین‌المللی کرمان برگزار می‌کنیم.

وی سود خالص نمایشگاه بین االمللی مشهد را ۱۲ میلیارد و ۱۴۸ میلیون تومان عنوان کردو افزود: درآمد کل سال ۹۵ نمایشگاه بین المللی مشهد و سهم برگزار کنندگان نمایشگاه‌ها در مجموع مبلغ ۱۸ میلیارد و ششصد و سی و هفت میلیون تومان بوده است.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد با بیان اینکه از سال ۹۲ برگزاری نمایشگاه برون سپاری شده و بخش خصوصی برگزار کننده نمایشگاه‌ها است، افزود: در برون سپاری برگزار کنندگان نمایشگاه‌ها اعتراضاتی مطرح شد و بجهت اینکه برون‌سپاری رقابتی مطلوب‌تر است و نباید فضای انحصاری داشته باشد که باتوجه به این مطالبات سعی شد فضا تعدیل پیدا کرده و چارچوب‌ها و ضوابط‌های قانونی رعایت شود.

ارکانی با اشاره به اینکه امسال اولین مزایده برون سپاری نمایشگاه با رعایت تشریفات و مراحل قانونی برگزار شد، ادامه داد: در سال ۹۲ که نخستین دوره برون‌سپاری بود مزایده‌ای در این ارتباط برگزار نشده بود بنابراین در دوره جدید تصمیم بر این شد که فرآیند قانونی و کارشناسی طی شود و نهایتاَ به‌طور شفاف و واضح مزایده‌ای با نظارت دستگاه‌های نظارتی ذی‌ربط برگزار کردیم.

وی با تاکید بر اینکه از اهداف نمایشگاه‌های بین االمللی مشهد برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی است و ما از هرچه بهتر و بیشتر برگزارشدن چنین نمایشگاه‌های استقبال می‌کنیم، تصریح کرد: پارسال ۵۲ عنوان نمایشگاه تخصصی به ارایه محصولات و دستاورد‌های خود پرداختند.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد اظهار کرد: امسال علاوه بر برگزاری نمایشگاه‌های گذشته نمایشگاه‌های تخصصی دیگری مانند نمایشگاه شهر هوشمند، نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و فرصت‌های سرمایه گذاری، نمایشگاه شیرینی و شکلات، نمایشگاه خانواده ایرانی، خانه ایرانی و تولید ایرانی با ارایه دستاورد‌های و محصولات داخلی کشور گام مطلوب با هدف ترویج اقتصاد مقاومتی بردارد به نمایشگاه‌های تخصصی اضافه شده است.

ارکانی ادامه داد: نمایشگاه بین االمللی مشهد با توجه به رویکرد بین االمللی بودن آن پذیرای بازدید کنندگان، متخصصان و غرفه داران از کشور‌های های مختلف به تناسب نمایشگاه‌های تخصصی بوده است که این حضور نشان دهنده اهمیت و جایگاه نمایشگاه‌های بین االمللی مشهد است که می‌تواند به عنوان یک قطب خودنمایی کند.

انتهای پیام// ف. غ

 

بازدید بیش از ۲ میلیون نفر از نمایشگاه‌های تخصصی نمایشگاه‌های بین المللی مشهد

 
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.