افراد برای انجام هر عملی ابتدا با اصول آن آشنا میشوند و سپس خود را ملزم به رعایت آن می کنند. همانطور که گفته شد با افزایش استفاده از شبکه های اجتماعی، انتشار و تولید محتوا در این فضا نیز پیرو خطوط قرمزی هستند که کاربران باید آن را بشناسند و رعایت کنند.
البته این الزامات با توجه به آداب و فرهنگ هر کشور متفاوت است اما آنچه در کشور ما باید رعایت شود متشکل از 16 اصل کلیدی شامل عدم اهانت به دین و مقدسات، تخریب هویت ملی، ترویج مادی گرایی و ناهنجاری های اجتماعی، اخلال در وحدت ملی، نشر اکاذیب و .... است.
اینفوگرافی زیر خطوط قرمز برای تولید و انتشار محتوای دیجیتال در ایران را نشان می دهد.
انتهای پیام/