سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرمانده پلیس راه خبرداد:

۱۸۰ کشته حاصل ۶۷۷ فقره تصادف ۶ ماهه در جنوب سیستان و بلوچستان

فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان گفت: ۶۷۷ فقره تصادف در ۶ ماه نخست امسال در جاده‌های جنوب استان سبب فوت ۱۸۰ نفر و مجروح شدن ۹۱۰ نفر از هموطنان شده است.

 سرهنگ یداله ستوده  فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: در این مدت در حوزه راه‌های جنوب سیستان و بلوچستان به طورمتوسط روزانه یک نفر در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست داده و ۶ نفر نیز مصدوم و مجروح شده اند.

وی ادامه داد: تجزیه و تحلیل تصادفات نشان می‌دهد که ۶۰ درصد تصادفات در طول روز و ۴۰ درصد در شب رخ داده است.

وی افزود: وقوع ۶۱ درصد تصادفات در کیلومتر‌های ۳۰ به بالا بیانگر ویژگی‌های خاص معابر برون شهری جنوب استان از جمله قوس‌ها و پیچ‌های فراوان است که در این زمینه ضروری است ایمن سازی، آرام سازی و آشکارسازی این قوس ها، پیچ‌ها و حواشی پل‌ها و پرتگاه‌ها بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان گفت: متاسفانه در این مدت ۳۳ درصد تصادفات از نوع واژگونی بوده که بیانگر بی توجهی  به جلو و سرعت زیاد است.

سرهنگ ستوده افزود: همچنین ۱۳ درصد تصادفات این مدت به برخورد با عابر پیاده اختصاص دارد که این امر نیز نشان دهنده کم توجهی رانندگان به جلو و استفاده نکردن عابران از پل‌های هوایی، زیرگذر‌ها و گذرگاه‌ها است.

وی ۲ درصد تصادفات این مدت را مربوط به برخورد وسایل نقلیه با احشام ذکر کرد و گفت: در کنار کم توجهی به جلو رها کردن احشام به ویژه شتر توسط ساربانان و مالکان آن‌ها در شب در معابر یکی از علل برخورد رانندگان با احشام است.

وی افزود: ۴۱ درصد تصادفات نیز ناشی از برخورد ۲ وسیله و بیشتر از ۲ وسیله نقلیه با هم گزارش شده است که علت اغلب این سوانح نیز سبقت‌های غیرمجاز و تجاوز و انحراف به چپ بوده است.

فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان گفت: بیشترین وسایل نقلیه مقصر در تصادف‌های این مدت در جنوب استان پژو با ۵۷ درصد، وانت بار ۱۷ درصد، انواع موتور ۱۶ درصد، انواع کامیون ۶ درصد و ناوگان حمل مسافر کمتر از یک درصد بوده است.

ستوده افزود: سن رانندگان مقصر در تصادف ۳۰ درصد تا ۲۵ سال، ۳۹ درصد تا ۳۵ سال، ۱۵ درصد تا ۴۵ سال، ۶ درصد ۴۵ سال به بالا و ۱۰ درصد نیز نامعلوم ذکر شده است.

سیستان و بلوچستان با گستره حدود ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ کیلومترمربع (معادل ۵/۱۱ درصد مساحت کشور) و بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت و داشتن ۱۹ شهرستان و حدود شش هزار روستا و آبادی پهناورترین استان کشور محسوب می‌شود که از شمال به خراسان جنوبی از جنوب به دریای عمان از شرق به کشور افغانستان و پاکستان و از غرب به استان‌های کرمان و هرمزگان محدود شده است.

به گفته کارشناسان قاچاق سوخت و انسان، خواب آلودگی رانندگان ناشی از طولانی بودن مسیر‌ها و مشکلات فنی راه‌ها از جمله علل مهم در افزایش تصادفات رانندگی در سیستان و بلوچستان است.

انتهای پیام/ع

۱۸۰ کشته حاصل تصادف جاده ای  در جنوب  استان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.