سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان خبر داد:

رفع تصرف ۱۰۲۰ هکتار از اراضی ملی در سیستان و بلوچستان

مدیر کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: در ۶ ماهه نخست امسال یک هزار و ۲۰ هکتار از اراضی ملی استان از تصرف سودجویان متخلف خارج شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی مدیر کل دادگستری سیستان و بلوچستان پیش از ظهر امروز در جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی که در محل دادگستری سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون یک هزار و ۲۰ هکتار از اراضی ملی رفع تصرف شده که از این میزان یک هزار و ۶ هکتار زمین جزء منابع طبیعی و مابقی مربوط به اراضی نهادهایی همچون شهرداری، راه و شهر سازی و بنیادمسکن بوده است.

وی با اشاره به اینکه معمولا اراضی حاشیه شهرها مورد تصرف قرار می گیرند، افزود: حفر چاه های غیر مجاز نیز یکی دیگر از مصادیق تصرف غیر مجاز محسوب می شود که این نوع تخلف معمولا در جنوب استان سیستان و بلوچستان شایع است.

حمیدی  تصریح کرد: آن دسته از افرادی که اقدام به حفر چاه به منظور کشاورزی می نمایند باید مجوز های لازم را از مراجع ذیربط کسب نمایند و چنانچه افراد بدون مجوز اراضی را تصرف و نسبت به حفر چاه های غیر مجاز اقدام کنند برابر قانون با آنان برخورد می شود.

مدیر کل دادگستری سیستان و بلوچستان افزود: در بحث رفع تصرف از اراضی و جلوگیری از ساخت و سازها بر اساس تصمیمات اتخاذ شده به این افراد زمین واگذار و تسهیلات نیز برای ساخت و ساز پرداخت می شود.

وی با اشاره به اینکه شهروندان در صورت مشاهده تصرفات غیرمجاز می توانند موضوع را به منابع طبیعی و مراجع قانونی اطلاع دهند، گفت: ساخت و سازهای غیر مجاز تخریب می شوند و متصرفان باید به این مهم به عنوان عاملی بازدارنده توجه لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/ع

بیش از هزار هکتار از اراضی ملی در جنوب استان رفع تصرف شدند

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.