سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مختومه شدن 35 درصد پرونده های قضایی در شورای حل اختلاف ایلام

رئیس کل دادگستری استان ایلام از حل و فصل شدن 35 درصد پرونده های ارجاعی به شوراهای حل اختلاف ایلام خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ محمد رزم  در حاشیه بازدید از مجتمع شوراهای حل اختلاف شهرستان ملکشاهی اظهار کرد: هدف از راه اندازی شوراهای حل اختلاف گسترش دامنه فرهنگ صلح و سازش توسط خود مردم است که این هدف تاکنون به خوبی دنبال شده است.


وی افزود: طی چند سال گذشته که بر اساس قانون وظایف و اختیارات شوراهای حل اختلاف افزایش داشته این نهاد مردمی و قضایی توانسته است پرونده های متعددی را به حل و فصل کند.


رئیس کل دادگستری استان ایلام تاکید کرد: اعضای شوراهای حل اختلاف ترکیبی از افراد با تجربه ، معتمدین ، ریش سفیدان و همچنین افراد جوان و تحصیل کرده دانشگاهی هستند که در طول 16 سال گذشته از تاسیس این نهاد عملکرد قابل قبولی داشته اند.


رزم با بیان اینکه 135 شعبه به صورت شعبات حکمی و سازشی در سطح شهرستان های مختلف استان فعالیت دارند، یادآور شد: امسال 35 درصد پرونده های ارجاع شده به شوراهای حل اختلاف شهری و روستای منجر به صلح و سازش شده است.


وی اضافه کرد: شوراهای حل اختلاف به موجب قانون مصوب سال 1394 مجلس شورای اسلامی از مراجع قضایی محسوب می شوند و جزئی از تشکیلات قوه قضائیه جمهوی اسلامی هستند.

رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت: با ابلاغ قانون جدید شوراهای حل اختلاف این نهاد قضایی هم اکنون صلاحیت رسیدگی به دعاوی حقوقی را تا سقف 200 میلیون ریال دارد.

 

انتهای پیام/ع

35 درصد از پرونده های شورای حل اختلاف ایلام به مصالحه انجامید

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.